نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به برخی از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

همت لازم برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود ندارد/ علت سکوت طولانی شما در قبال سند ۲۰۳۰ چیست؟

کدخبر: 2099801

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به برخی از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند ۲۰۳۰ نامه نوشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به برخی از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند 2030 نامه نوشت.

در این نامه که به افرادی همچون حداد عادل، حجت‌الاسلام احمدی، داوری اردکانی، واعظ زاده، ابراهیمی ترکمان، حجت‌الاسلام خاموشی، طیبی، واعظی، حجت‌الاسلام صدر حسینی، عارف، حجت‌الاسلام قمی و جاسبی رونوشت شده است آمده که علت سکوت طولانی شما در قبال سند 2030 چیست؟

به گزارش فارس، متن کامل نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به برخی از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی بدین شرح است: «حضرات آقایان دکتر حداد عادل، حجت‌الاسلام دکتر احمدی، دکتر داوری اردکانی، دکتر واعظ زاده، دکتر ابراهیمی ترکمان، حجت‌الاسلام دکتر خاموشی، دکتر طیبی، دکتر واعظی، حجت‌الاسلام دکتر صدر حسینی، دکتر عارف، حجت‌الاسلام دکتر قمی، دکتر جاسبی؛ سلام‌علیکم؛

چندیست که مسئله سند 2030 و ضربه‌های مهلک این سند بر استقلال ملی به‌خصوص در ساحت فرهنگ موجبات نگرانی دغدغه‌مندان فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را فراهم کرده است. ابراز گلایه‌مندی مقام معظم رهبری و شکل گیری موج روشنگری در فضای جامعه باعث به وجود آمدن احساس نارضایتی و نگرانی فراگیر نسبت به عملکرد دولت و نظارت ضعیف و غیر مسئولانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح جامعه شد.

پس از این ابراز گلایه و واضح‌تر شدن اشکالات وارد بر این سند در مباحث نخبگانی، حداقل انتظاری که از اعضای شورای عالی وجود داشت این بود که با موضع‌گیری های خود، ابعاد مختلف مواجهه کشور با این سند وارداتی را تبیین نمایند و از این طریق به جبران مافات بپردازند؛ اما متأسفانه به‌رغم اهمیت موضوع سند 2030 و موضع‌گیری مجدد رهبر انقلاب در خصوص این سند، تاکنون موضعی رسمی از سوی شما درباره این سند منتشر نشده است!

به‌راستی جای طرح این سؤال باقی است که با وجود بیانات صریح مقام معظم رهبری پیرامون سند مذکور و نیز انتقادات مطرح‌شده از سوی جنبش دانشجویی و مطالبات گسترده مردمی، علت سکوت طولانی شما در قبال سند 2030 چیست؟ اگر نمی‌توان از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتظار داشت که در عرصه فرهنگ، عمار انقلاب باشند، پس این انتظار را باید از چه کسی داشت؟ اگر واقعاً مانعی بر سر ایفای نقش شما در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد چرا صریح و شفاف و با صدای بلند و رسا آن را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ در پایان باری دیگر به همه شما اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآوری می‌کنیم که با وجود گذشت شش سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نظر می‌رسد همچنان همت لازم برای اجرایی شدن این سند وجود ندارد و انتظار می‌رود که شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری اجرایی شدن سند مذکور را در دستور کار خود قرار دهد. جنبش دانشجویی همچون گذشته آماده استماع نظرات اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند 2030 خواهد بود.

ارسال نظر: