مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه - ۲۰۱۸

ایران با شکست ازبکستان تاریخ‌ساز شد/ دومین صعود پی‌درپی تیم ملی فوتبال به جام جهانی/ کفاشیان: سلام روسیه

کدخبر: 2099808

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل ازبکستان صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کرد تا فوتبال ملی ایران برای دومین بار حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تجربه کند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا و از گروه A این رقابت‌ها از ساعت 21:15 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. برای تیم ایران در این سردار آزمون (23) و مهدی طارمی (88) گلزنی کردند.

ازبکستان در این دیدار با ترکیب لوبانوف، کریمتس، اسماعیلف، شوراخمدوف، آندرف (داورن خسیموف - 6)، حیدروف، آفنین (سردار رشیدف - 53)، احمدوف، شمورادوف، سرگیف و عبدوخولیکوف (جلال الدین ماشاریپوف - 65) مقابل تیم ملی ایران صف‌آرایی کرد.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (وحید امیری - 2+45)، مسعود شجاعی (اشکان دژاگه - 69)، مهدی طارمی (رضا قوچان‌نژاد 1+90) و سردار آزمون نیز از ابتدا برای ایران به میدان رفتند.

احمد ابوبکر از عمان قضاوت بازی ایران - ازبکستان را برعهده داشت. او را در امر قضاوت این بازی دو هموطنش همراهی کردند.

نیمه اول:

دقیقه 6: کرنر رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر سعید عزت‌الهی از بالای دروازه لوبانف به بیرون رفت.

دقیقه 9: کرنر رامین رضاییان از سمت راست پس از دخالت مدافع شماره هفت ازبکستان روی تیر دوم به جلال حسینی رسید که ضربه چکشی این بازیکن از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23: پاس در عمق علیرضا جهانبخش از میان مدافعان ازبکستان سردار آزمون را با لوبانف تک به تک کرد که ضربه مهاجم ایرانی روستوف از بین پاهای دروازه‌بان ازبک‌ها تیم ملی ایران را به گل اول رساند.

دقیقه 28: خطای وادیم افنین در میانه میدان روی علیرضا جهانبخش کارت زرد اول این مسابقه را نصیب هافبک ازبکستان کرد.

دقیقه 45: پاس رو به عقب علیرضا جهانبخش در داخل محوطه جریمه ازبکستان با ضربه مهدی طارمی همراه شد که این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 2+45: پاس زمینی و رو به جلوی میلاد محمدی قبل از آنکه به سردار آزمون برسد در اختیار لوبانف قرار گرفت.

دقیقه 2+45: وحید امیری در انتهای نیمه اول جایگزین علیرضا جهانبخش مصدوم شد.

نیمه دوم:

دقیقه 48: خطای اکمل شوراخمادوف روی مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه ازبکستان باعث شد احمد ابوبکر داور عمانی این دیدار به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمیده و ایران را در آستانه رسیدن به گل دوم قرار بدهد.

دقیقه 49: ضربه پنالتی مسعود شجاعی با اختلاف از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 52: سردار رشیدوف جانشین وادیم افنین در ترکیب تیم ملی ازبکستان شد.

دقیقه 61: مسعود شجاعی ضربه خطا از سمت چپ دروازه ازبکستان را به روی دروازه ارسال کرد که با دفع اشتباه مدافع ازبکستان توپ جلوی پای سردار آزمون قرار گرفت اما ضربه مهاجم تیم ملی از روی نقطه پنالتی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی دیگر برای ایران از دست برود.

دقیقه 65: جلال‌الدین ماشاریپوف جایگزین تیمور عبدوخلیکوف در ترکیب تیم ملی ازبکستان شد.

دقیقه 69: اشکان دژاگه جایگزین مسعود شجاعی در ترکیب تیم ملی شد.

دقیقه 75: سردار آزمون از داور عمانی این دیدار نخستین کارت زرد تیم ملی ایران را دریافت کرد.

دقیقه 80: سانتر وحید امیری از سمت چپ خط دفاعی ایران با ضربه سر مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه ازبکستان همراه شد، اما این موقعیت نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 88: همکاری سردار آزمون با مهدی طارمی با پاس سردار به طارمی در سمت چپ محوطه جریمه ازبکستان رسید و طارمی با یک حرکت پا به توپ اسماعیلوف را از مقابل برداشت و با یک بغل پای حرفه‌ای گل دوم تیم ملی را رقم زد.

دقیقه 90: رضا قوچان‌نژاد جانشین مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران شد.

با این پیروزی تیم ملی ایران در پایان هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا با 20 امتیاز ضمن تداوم صدرنشینی خود در گروه A، بعد از برزیل به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه انتخاب شد و دو بازی پایانی خود را عملاً تشریفاتی کرد. بعد از تیم ملی کشورمان ، کره‌جنوبی با 7 بازی و 13 امتیاز در جایگاه دوم و ازبکستان با 8 بازی و 12 امتیاز در جایگاه سوم باقی ماندند.

شاگردان کی‌روش با برتری دو بر صفر مقابل ازبکستان همچنان تنها تیم مقدماتی جام‌جهانی هستند که دروازه خود را بسته نگه داشته و رکورد گل نخوردن خود را به 1018 دقیقه رساندند.

دیدار بعدی تیم ملی کشورمان در چهارچوب این رقابت‌ها روز پنجشنبه 9 شهریور ماه مقابل کره‌جنوبی خواهد بود که نتیجه آن تاثیری در سرنوشت تیم ملی ندارد.

آزمون بهترین بازیکن ایران و ازبکستان شد

سردار آزمون زننده گل اول ایران به ازبکستان به عنوان برترین بازیکن دیدار با ازبکستان انتخاب شد.

با گلزنی مقابل ازبکستان سردار آزمون پنجمین گلزن تاریخ فوتبال ایران شد

تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی راه‌یابی به جام‌جهانی 2018 روسیه، به مصاف ازبکستان رفته است و با یک گل پیش افتاده است.

سردار آزمون موفق شد این گل را به زیبایی در موقعیت تک به تک درون دروازه لوبانوف قرار دهد.

سردار آزمون بااین گل در بازی شماره 26 ملی خود، 19 گله شد و در کنار غلامحسین مظلومی پنجمین گلزن تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت.

همچنین آزمون با ۷۳صدم میانگین گلزنی از لحاظ کیفی بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران شد

سردار آزمون با دریافت کارت زرد در دیدار مقابل ازبکستان دیدار با کره‌جنوبی را از دست داد.

رکورد گل نخوردن ایران از مرز 1000 دقیقه گذشت

تیم‌های فوتبال ایران و ازبکستان از مرحله مقدماتی راه‌یابی به جام‌جهانی 2018 به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش در جریان است.

با عبور بازی از دقیقه 72، رکورد گل نخوردن شاگردان کی‌روش از مرز 1000 دقیقه عبور کرد.

تیم ملی ایران آخرین گلی که دریافت کرده بود به دقیقه 62 دیدار مقابل ترکمنستان باز می‌گشت که آن‌ها دروازه ایران را باز کردند. پس از آن تیم ملی ایران 10 بازی متوالی است که گل نخورده است.

پس از پیروزی ایران مقابل ازبکستان کی‌روش جام قهرمانی جام‌جهانی را بالای سر برد!

تیم ملی ایران موفق شد با شکست 2 بر صفر ازبکستان به جام‌جهانی 2018 روسیه راه یابد.

در این بازی سردار آزمون و مهدی طارمی گلزنی کردند.

پس از سوت پایان بازی، کارلوس کی‌روش ماکت جام‌قهرمانی جام‌جهانی را بالای سر برد و پس از به شاگردانش داد و آن‌ها هم بالای سر بردند.

جهانگیری: با همه وجود تلاش می‌کنیم تا برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی برویم

اسحاق جهانگیری در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی 2018 گفت: صعود تیم ملی به جام جهانی را تبریک می‌گویم. امیدوار هستیم که برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم. مطمئنا از همه وجود برای ورزش و به خصوص فوتبال مایه می‌گذاریم و بودجه‌های لازم را در نظر می‌گیریم تا برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد جلسات متعددی با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کنیم تا مشکلات احتمالی را بر طرف کنیم.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه 5 دقیقه به پایان بازی باقی مانده اما می‌دانم تیم ملی ازبکستان را شکست داد و حالا با خیال راحت ورزشگاه را ترک می‌کنم.

کفاشیان: بهترین لحظه فوتبال ایران رقم خورد؛ سلام می‌کنیم به روسیه

کفاشیان پس از صعود تیم ملی به جام‌جهانی گفت: خوشحالم بهترین لحظه فوتبال ایران رقم خورد. برای اولین بار برای دومین بار متوالی به جام جهانی رفتیم، به همه بچه‌ها تبریک می‌گویم، واقعاً عالی بود، ممنون از همه و سلام می‌کنیم به روسیه.

کفاشیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه در دوره شما هم تیم ملی در جام جهانی حضور داشت و الان در دوره تاج به جام جهانی صعود کردیم، چه حسی دارید؟ گفت: خوشحالم و مهم این است که تیم ملی‌مان به جام جهانی رفته و از همه کسانی که کمک کردند تشکر می‌کنم.

کی‌روش: از سال ۲۰۱۴ تا الان هیچ توسعه‌ای در فوتبال ایران نمی‌بینم/ آنهایی که در فدراسیون از صعود تیم ملی خوشحال نیستند امروز باختند!

کارلوس کی‌روش پس از برتری 2 بر صفر تیم ایران مقابل ازبکستان و راهیابی تیم تحت هدایتش به جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: نرسیده باید بگویم بازی خوبی را امروز شاهد بودیم. مقابل تیم خوبی قرار گرفتیم که دارای بازیکنان بسیار خوبی است. این نشان می‌دهد صعود به جام جهانی به هیج وجه راحت نیست. بعضی از افراد هستند که فکر می‌کردند صعود به جام جهانی آسان است، اما با این تیمها و بازی‌هایی که ما شاهدش بودیم، دیدیم که صعود به جام جهانی کار بسیار دشواری بود.

وی در ادامه افزود: من از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بابت عملکرد خوبی که داشتند تشکر و قدردانی کرده و آنها را تحسین می‌کنم. به بازیکنان و تیم ملی ازبکستان هم تبریک می‌گویم. متأسفانه آنها امروز باختند، ولی باخت جزوی از فوتبال است. برای تیم ازبکستان بهترین‌ها را آرزو دارم، چرا که آنها هنوز شانس صعود به جام جهانی را دارند. ( متن کامل خبر)

ساکت: تیم ملی یک رکورد بزرگ و با عظمت به جا گذاشت/ فدراسیون فوتبال نیاز به حمایت دارد

محمدرضا ساکت به دنبال صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2018 روسیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یک رکورد بسیار بزرگ به جا گذاشته شد که خیلی با عظمت بود. اندیشه‌های کی‌روش و حمایت‌های مردم و مسئولان بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه فدراسیون نیاز به حمایت دارد، خاطر نشان کرد: راه تیم ملی در ادامه سخت‌تر از این می‌شود.

مدیر تیم‌های ملی فوتبال کشورمان افزود: اندیشه‌های راهبردی کی‌روش در این صعود بسیار مؤثر بود، اما حمایت‌ها از تیم ملی باید بیشتر از این شود. باید دوستان در وزارت ورزش‌وجوانان هم بیشتر به ما کمک کنند، چون صعود به جام جهانی تازه اول کار است و ما راه سختی پیش‌رو داریم.

ساکت درباره تکلیف دستیاران و سایر اعضای نیمکت تیم ملی، گفت: همه این‌ها را تاج خودش اعلام خواهد کرد.

تاج: کی‌روش در جام‌جهانی هم سرمربی ایران است/ پتانسیل موفقیت در جام جهانی را داریم

هدی تاج پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان و صعود این تیم به جام جهانی، اظهار داشت: از رسانه‌ها تشکر می‌کنم، چه از آنهایی که از ما حمایت کردند و چه آنهایی که انتقاد کردند. از همه تشکر می‌کنم، خیلی خوب بود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: کی‌روش در جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود. تیم ملی ایران پتانسیل زیادی دارد که در این مسابقات هم به موفقیت برسد. برای این مسابقات برنامه‌ریزی خواهیم کرد. خیلی خوشحالم که به جام جهانی صعود کردیم.

تاج تصریح کرد: این نخستین بار بود و فکر می‌کنم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد که تیمی بدون گل خورده به جام جهانی صعود کند. این اتفاق در دو هفته قبل از پایان مرحله مقدماتی رخ داد، مردم از این صعود بسیار خوشحال شدند اما انتظارات از این به بعد از تیم ملی بالاتر خواهد رفت.

وی در خصوص برنامه ایران برای جام جهانی 2018 روسیه گفت: جلسه‌ای دو، سه ساعته با کی‌روش داشتیم و برنامه‌ای مدون برای جام جهانی برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در جام جهانی به موفقیت دست یابیم. این ادامه راه ما است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: با رقم حدود 3 میلیارد تومان همه تیم‌های ما به جام جهانی رفتند و سعی کردیم همه را همراه کنیم اما نمی‌توانیم با این اعداد و ارقام به راه خود ادامه دهیم بلکه باید پول‌های گنده خرج کنیم و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خوب دنیا تدارک ببینیم، امیدوارم دولت بهره خوبی از این صعود ببرد و به ما هم کمک کند. البته تا به حال کمک‌هایی به ما شده است اما این کمک باید کاری‌تر و برای تیم‌های ملی باشد.

تبریک فیفا به تیم ملی ایران بابت صعود به جام‌جهانی

تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه دو بر صفر ازبکستان را شکست دهد و راهی جام‌جهانی شود.

گل‌های این بازی را سردار آزمون و مهدی طارمی به ثمر رساند.

بر این اساس فیفا با انتشار تصویری صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی روسیه را تبریک گفت.

سرمربی ازبکستان: هنوز هم شانس صعود داریم/ جباروف در نقشه اول ما نبود

ساموئل بابایان پس از شکست دو بر صفر مقابل ایران در نشست خبری گفت: ابتدا صعود تیم ملی را به جام جهانی تبریک می‌گویم این تیم یکی از بهترین تیم های آسیاست و مشکلات ما از ابتدای بازی شروع شد و وقتی بهترین بازیکن ما مصدوم شد و هنوز هم شانس صعود داریم و تلاش می کنیم. وی در مورد اینکه شانس صعود مستقیم به جام جهانی را دارند یا خیر گفت: اگر در این بازی نتیجه خاص خودمان را می‌گرفتیم و مساوی می‌شد شانس‌ما بیشتر بود با این حال با کره در ازبکستان و با چین در خانه اش بازی داریم و امیدوارم به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنیم. سرمربی ازبکستان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا ترکیب این تیم عجیب به نظر می رسید و جباروف بازی نکرد و لوبانوف دروازه بان سوم درون دروازه ایستاد گفت: لوبانوف دروازه بان اول ماست نه دروازه بان سوم ما است. جباروف در نقشه اولیه تیم جایی نداشت و با مصدومیت یک بازیکن مجبور شدم پلن تیم را که در مورد جباروف داشتیم عوض کنیم.

تبریک کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم ملی بابت صعود به جام‌جهانی

تیم ملی ایران موفق شد با 2 گل ازبکستان را شکست دهد و راهی جام‌جهانی شود.

بر این اساس AFC پس از صعود تیم ملی، تبریک گفت.

شاگردان کی‌روش به عنوان اولین تیم آسیا و دومین تیم پس از برزیل جواز حضور در جام‌جهانی را بدست آورد.

سلطانی‌فر: با همه وجود تلاش می‌کنیم تا برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی برویم

مسعود سلطانی‌فر در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی 2018 گفت: صعود تیم ملی به جام جهانی را تبریک می‌گویم. امیدوار هستیم که برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم. مطمئنا از همه وجود برای ورزش و به خصوص فوتبال مایه می‌گذاریم و بودجه‌های لازم را در نظر می‌گیریم تا برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد جلسات متعددی با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کنیم تا مشکلات احتمالی را بر طرف کنیم.

ارسال نظر: