از سال ۲۰۱۴ تا الان هیچ توسعه‌ای در فوتبال ایران نمی‌بینم

کی‌روش: آنهایی که در فدراسیون از صعود تیم ملی خوشحال نیستند امروز باختند!/ بازیکنانم با تعهد، انگیزه و فداکاری بازی کردند

کدخبر: 2099813

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است برخی از افراد در فدراسیون فوتبال از صعود تیمش به جام جهانی ۲۰۱۸ خوشحال نیستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: کارلوس کی‌روش پس از برتری 2 بر صفر تیم ایران مقابل ازبکستان و راهیابی تیم تحت هدایتش به جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: نرسیده باید بگویم بازی خوبی را امروز شاهد بودیم. مقابل تیم خوبی قرار گرفتیم که دارای بازیکنان بسیار خوبی است. این نشان می‌دهد صعود به جام جهانی به هیج وجه راحت نیست. بعضی از افراد هستند که فکر می‌کردند صعود به جام جهانی آسان است، اما با این تیمها و بازی‌هایی که ما شاهدش بودیم، دیدیم که صعود به جام جهانی کار بسیار دشواری بود.

بازیکنان تیم ملی ایران را تحسین می‌کنم

وی در ادامه افزود: من از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بابت عملکرد خوبی که داشتند تشکر و قدردانی کرده و آنها را تحسین می‌کنم. به بازیکنان و تیم ملی ازبکستان هم تبریک می‌گویم. متأسفانه آنها امروز باختند، ولی باخت جزوی از فوتبال است. برای تیم ازبکستان بهترین‌ها را آرزو دارم، چرا که آنها هنوز شانس صعود به جام جهانی را دارند.

بازیکنانم با تعهد، انگیزه و فداکاری بازی کردند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: مطلبی که در مورد بازیکنان باید بگویم، این است که آنها با تعهد بسیار بالا، با انگیزه و مخصوصاً با فداکاری در طول این سفری که با یکدیگر داشتیم و امشب به اینجا رسیدیم، فداکاری‌های زیادی داشتند. آنها متعهد بودند تا به هدفی که همه با یکدیگر در ذهن داشتیم، دست پیدا کنیم.

شاید یکی دو نفر از صعود ما خوشحال نباشند!

کی‌روش ادامه داد: تمام کشور، مخصوصاً هواداران ما بسیار خوشحال شدند. البته می‌دانم چند نفر، یکی دو نفر هستند که شاید خوشحال نباشند. یکی دو نفر هم اینجا نشسته‌اند که شاید از صعود ایران خوشحال نباشند. حتی درون فدراسیون خودمان هم بعضی از افراد زیاد خرسند نیستند، اما امروز روز ماست. آنها باختند.

همه ما مفتخریم از کاری که بازیکنان تیم ملی انجام دادند

وی صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: در درجه اول باید عرض کنم که هواداران و همه ما مفتخریم از کاری که بازیکنان تیم ملی انجام دادند و کلام دوم من هم این است که از بازیکنانم تقدیر و تحسین می‌کنم و از آنها کمال تشکر را دارم.

برخی افراد می‌خواستند برنامه آماده‌سازی ما را بایکوت کنند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تمجید ویژه از شاگردانش اظهار داشت: خیلی از ملی‌پوشان بدون هیچ حمایتی، بدون تجهیزات و بدون هیج امکاناتی و در مواقعی که مشکلات زمین تمرین داشتیم با تمام وجود تلاش کردند. برخی افراد بودند که می‌خواستند برنامه آماده‌سازی ما را بایکوت کنند. با تمام این مشکلات امشب ما کارمان را انجام دادیم. از طرف خودمان، کادر مربیگری و کادر تیم ملی فوتبال می‌خواهم از هواداران فوتبال ایران و دست‌اندرکارانی که به ما کمک کردند، افرادی که درون فدراسیون بدون هیچ نام و نشانی در حال کمک کردن هستند و به اهداف تیم ملی فوتبال کمک می‌کنند، تشکر کنم.

کی‌روش در واکنش به خبرنگاری که گفت او رکورد بورا میلوتینوویچ را در صعود به جام جهانی شکسته است، گفت:‌ بهتر است که تحقیقات خود را بهتر کنید!

سعی می‌کنیم از 2 بازی پیش رو امتیازات کامل را کسب کنیم

«با توجه به اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است، فدراسیون بازی‌هایی را برای این تیم در نظر گرفته است»، عنوان کرد: برنامه کوتاه مدتی که پیش رو داریم، دو بازی دیگر در مرحله مقدماتی است. هنوز شش امتیاز از مرحله انتخابی جهانی باقی مانده است. مطمئناً سعی می‌کنیم از این دو بازی پیش رو امتیازات کامل را کسب کنیم تا بهترین عملکرد و بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. درست است صعود کردیم، اما بهترین عملکرد را در این کوتاه مدت خواهیم داشت.

سعی می‌کنیم از فردا صبح بهترین برنامه‌ها را برای آماده‌سازی داشته باشیم

کی‌روش در واکنش به خبرنگاری که گفت امشب همه از صعود تیم ملی خوشحال هستند، گفت: امشب شبی است که ما مشغول جشن گرفتن هستیم و می‌خواهیم از این موفقیتی که به دست آوردیم، لذت ببریم. سعی می‌کنیم از فردا صبح بهترین برنامه‌ها را برای آماده‌سازی داشته باشیم. شما باید به حرفی برگردید که من شش سال است آن را می‌گویم. الان زمان آن است که ما از افرادی که در شش سال گذشته سعی کردیم، اما برنامه‌های‌مان را کات کردند و نگذاشتند آن را انجام بدهیم، سؤال بپرسیم. اصلاً شما باید از آنها سؤال کنید.

خبرنگاران زیاد از تیم ملی حمایت نکردند!

وی ادامه داد: از کادر مربیان و بازیکنان تیم ملی نپرسید که ما چه کاری می‌توانیم برای تیم ملی و کشور ایران انجام بدهیم. شما باید از خودتان که زیاد هم از تیم ملی حمایت نکردید، بپرسید که چه کاری برای تیم ملی انجام خواهید داد!

ماجرای پیراهن شماره 4 چه بود؟

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که «پیراهن شماره چهار که با خودتان به کنفرانس آوردید، چه مفهومی داشت؟»، گفت: این برای چهار صعود من به جام جهانی با سه تیم مختلف بود.

در تاریخ 10 اکتبر با تیم ملی روسیه بازی می‌کنیم

کی‌روش با اشاره به دیدارهای دوستانه تیم ملی تصریح کرد: اگر بخواهید در خصوص بازی‌های دوستانه ما اطلاعاتی داشته باشید، باید بگویم یک بازی با میزبان جام جهانی در تاریخ 10 اکتبر خواهیم داشت که این یک افتخار بزرگ است.

سرمربی تیم ملی در خصوص رکورد گل نخوردن ایران و اظهارات وزیر ورزش که گفته است تمام امکانات را برای صعود ایران به مرحله دوم جام ‌جهانی فراهم می‌کنیم و اینکه توقعش از مسئولان ورزش برای پشتیبانی از تیم ملی چیست، اظهار داشت: بعد از شش سال باید بگویم که صحبتی در خصوص این مطلب ندارم. من شش سال است که در ایران هستم. سؤال بعدی!

وی زمانی که با سؤال خبرنگاری راجع‌به پر نشدن ورزشگاه آزادی روبه‌رو شد، باز هم گفت: نظری در این مورد ندارم.

امشب زمان مناسبی برای صحبت در مورد برنامه‌های تیم ملی نیست

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که «چه برنامه‌های بلند مدتی برای تیم ملی ایران دارید؟»، اظهار داشت: فکر می‌کنم که امشب زمان مناسبی برای این نیست که در مورد این برنامه‌ها صحبت کنیم. مطمئناً وقتی ریاست فدراسیون نقطه نظر من را راجع‌به مطلبی می‌پرسد، من جواب او را به صورت کامل خواهم داد.

از سال 2014 تا الان هیچ توسعه‌ای در فوتبال ایران نمی‌بینم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه اظهارات تندش، تصریح کرد: وقتی به جام جهانی 2014 صعود کردیم، فکر کردم که زمان مناسبی است برای توسعه و آینده فوتبال ایران، اما امروز که چند سال گذشته، من هیچ تغییراتی نمی‌بینم.

فدراسیون جلوی افرادی را که مانع از پیشرفت فوتبال ایران شدند، بگیرد

وی افزود: بهترین آرزویی که من برای فوتبال ایران دارم، این است که وقتی این اتفاق افتاده و ما اینجا هستیم، فدراسیون یک بار برای همیشه جلوی افرادی را که مانع از پیشرفت فوتبال ایران شدند، بگیرد.

از فرصت صعود به جام جهانی استفاده نکنیم اشتباهی تاریخی کرده‌ایم

«باید بتوانیم یک برنامه‌ای که هواداران فوتبال ایران استحقاقش را دارند تدوین کنیم و این تنها نظر من است»، کی‌روش با بیان این جمله تأکید کرد: در حال حاضر دو دوره صعود پیاپی به جام جهانی داشته‌ایم. اگر فوتبال ایران از این فرصت تاریخی برای برنامه‌ریزی جهت آینده استفاده نکند، یک اشتباه تاریخی را مرتکب خواهد شد.

می‌خواهیم در کنار افرادی که از ما حمایت کردند، جشن بگیریم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خاتمه اظهار داشت: من فقط مربی هستم و فقط می‌توانم نقطه نظراتم را مطرح کنم، ولی آقایان امشب بیایید و در مورد صعودمان صحبت کنیم و جشن بگیریم. به خاطر اینکه می‌خواهیم افرادی که از ما حمایت کردند در کنار ما باشند و با آنها جشن بگیریم، افرادی که عاشق بودند و افرادی که به تیم ما و بازیکنان ما اعتماد داشتند. امروز دلیل اصلی حضور ما فقط آنها هستند.

ارسال نظر: