تاکید واشنگتن بر لزوم تامین مالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت بازرسی‌ها در ایران

کدخبر: 2099949

وزیر خارجه آمریکا در سنای این کشور گفته که او و وزارتخانه‌اش می‌خواهند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منابع مورد نیاز مالی برای انجام بازرسی‌ها در ایران را در اختیار داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که طبق برخی گزارش‌ها دونالد ترامپ بودجه سال آینده وزارت خارجه آمریکا را کاهش داده، وزیر خارجه این کشور گفته که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید منابع مالی مورد نیاز جهت انجام بازرسی‌ها در ایران تخصیص داده شود.

اواسط اسفند ماه سال گذشته بود که در خبرها آمده بود که وزیر خارجه آمریکا با پیشنهاد کاخ سفید برای کاهش 37 درصدی بودجه این وزارتخانه موافقت کرد.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی از طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش شدید بودجه دستگاه دیپلماسی این کشور خبر داده بودند.

روز سه شنبه وزیر خارجه آمریکا که برای دفاع از بودجه پیشنهادی دولت در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود، ایران را به بی ثبات کردن خاورمیانه و تلاش برای تبدیل شدن به هژمون منطقه متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیلرسون در جمع سناتورهای آمریکایی با سوالی در خصوص تامین مالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام بازرسی‌ها در ایران مواجه شد.

وزیر خارجه آمریکا که مدافع کاهش یافتن بودجه وزارتخانه متبوعش بوده است، در پاسخ گفت: «این نیت و قصد ما است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همه منابع برای انجام بازرسی‌هایش را در اختیار داشته باشد».

این اظهارات در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ بارها، برجام را «بدترین توافقی که تا به حال مذاکره شده»، خوانده است و به همین دلیل دولت قبلی آمریکا را شدیدا تاخته است.

ارسال نظر: