سهم عشایر در تولید محصولات پروتئینی کشور به ۱۹۰ هزار تن رسید/۷۴ درصد درآمد عشایر از دامپروری است

کدخبر: 2099957

کرم علی قندالی با اشاره به وجود ۲۰۰ تعاونی عشایری در سطح کشور با ۲۰۰ هزار نفر عضو،گفت: در تلاش هستیم تا تعداد تعاونی ها را بیشتر کرده و فعالیت های آنها را نیز گسترش دهیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: 74 درصد درآمد عشایر ایران از محل فعالیت های مربوط به دامپروری تامین می شود.

کرم علی قندالی افزود: سازمان عشایری به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند تا خدمات مورد نیاز این دسته از مردم را تامین کند و درآمد آنها را از محل گسترش تولید محصولات دامی افزایش دهد.

وی در ادامه با اشاره به نقش عشایر در تولید محصولات پروتئینی کشور گفت: به عنوان نمونه سالانه عشایر 190 هزار تن گوشت معادل 25 درصد گوشت کشور را تولید می کنند.

قندالی اظهار کرد: در کنار تولید گوشت و مواد لبنی، عشایر می توانند در عرصه صیانت از منابع طبیعی نیز از نقش تاثیرگذار و مهمی برخوردار باشند.

این مسئول در ادامه با اشاره به وجود 200 تعاونی عشایری در سطح کشور با 200 هزار نفر عضو،گفت: در تلاش هستیم تا تعداد تعاونی ها را بیشتر کرده و فعالیت های آنها را نیز گسترش دهیم تا عشایر در حوزه تولید و اشتغال سهم بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر: