زمزمه‌های شکست طرح تحول سلامت

قرارداد بیمه سلامت با ۲ بیمارستان در رشت لغو شد!

کدخبر: 2099962

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عدم پذیرش بیمه شدگان این سازمان در دو بیمارستان خصوصی گلسار و قائم رشت، گفت: این دو بیمارستان حق پذیرش نکردن بیماران را ندارند و تلاش می کنیم، مطالبات این مراکز را در حد توان پرداخت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد جواد کبیر افزود: به دنبال اقدام این دو بیمارستان خصوصی به مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان و بیمه آتیه سازان سلامت اعلام کردیم، که قرارداد خود را با بیمارستان های خصوصی گلسار و قائم رشت، قطع کنند.

وی تاکید کرد: تلاش بیمه سلامت ایران و بیمه آتیه سازان بر این بوده تا منابعی که در اختیار دارد را در حداقل زمان ممکن، به این مراکز درمانی تخصیص دهند و سعی کردیم تا منابع را به هیچ عنوان نزد خودمان نگه نداریم و به این بیمارستانها پرداخت کنیم.

کبیر با بیان اینکه این دو بیمارستان خصوصی چند ماه است که مطالباتی از بیمه های سلامت و آتیه سازان دارند، افزود: مسئولان این بیمارستان های خصوصی واقف هستند که با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه کشور، حتما باید مدیریت بهتر و بهینه تری داشته باشند تا بتوانیم منابعی را که در اختیار بیمه سلامت ایران قرار می گیرد به آنها پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: اقدام این دو بیمارستان خصوصی در عدم پذیرش بیمه شدگان بیمه سلامت ایران، از نظر حقوق بیمار و حقوق سلامت جامعه، اخلاقی نبود و در همین راستا دستور دادیم که قرارداد بیمه سلامت با آنها لغو شود زیرا نمی توانیم بپذیریم که واحدهای درمانی بکسویه قرارداد خود را لغو کرده و از پذیرش بیماران خودداری کنند چرا که در این صورت، در کشور شاهد بی نظمی و به خطر افتادن حقوق بیماران خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 7 ماه است که نتوانسته ایم مطالبات بیمارستانهای دولتی را هم پرداخت کنیم اما آنها به ارائه خدمات به بیمه شدگان ادامه می دهند.

وی گفت: لغو یک طرفه قرارداد با بیمه ها، از نظر قانونی، ممنوع است و در صورتی که بیمارستانهای خصوصی دیگر هم به چنین کاری را مبادرت ورزند، حتما نسبت به لغو قرارداد خود با آنها اقدام می کنیم.

کبیر تاکید کرد: بیمارستانهای خصوصی توجه داشته باشند که علیرغم تمام مشکلات موجود، باید بیش از گذشته شرایط کشور را درک کنند زیرا چنین برخوردهایی در سطح اجتماعی، قابل توجیه نیست.

ارسال نظر: