ما دوست داریم با برزیل و انگلیس بازی کنیم

کی‌روش: قرار نیست مثل جام جهانی قبل فقط سه بار بازی کنیم/ در جام جهانی قرعه و داور خوب می‌خواهیم

کدخبر: 2100002

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه با تعریف‌های روحانی بال درآوردم، گفت: وقتی رئیس‌جمهوری یک کشور کار شما را تایید می‌کند یعنی شما مسیر درستی می‌روید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کارلوس کی‌روش در نشست با سردبیران رسانه‌ها در مورد اینکه چرا او نسبت به همه چیز واکنش شدید و احساسی نشان می‌دهد گفت: وقتی افرادی مثل دکتر ظریف و رئیس جمهور محترم دکتر روحانی صحبت هایی در مورد تیم ملی می‌کنند آن زمان مطمئن می‌شویم و ایمان پیدا می‌کنیم که کار درستی را انجام می‌دهیم. وقتی رئیس جمهوری یک کشور کار شما را تایید می‌کند یعنی شما مسیر درستی را می‌روید و مطمئنا با اعتماد به نفس بیشتری حرکت می‌کنید. بازیکنان این حق را دارند که وقتی پیراهن تیم ملی ایران را می‌پوشند، وظیفه‌شان این است که جایگاه تیم ملی را ارتقا بدهند. شما درست فرمودید وقتی عکس العملی فراتر نشان می‌دهیم برای خودمان هم خوب نیست اما نمی‌توانید بگویید که من صبور نبودم زیرا خیلی از اوقات نیمی از قضیه را نمی‌دانید اما قسمت مهم این است که هیچکس حق ندارد مخل آرامش مردم شود.

وی ادامه داد: وقتی حس می‌کنم اینگونه مسایل به بازیکنان و تیم لطمه می‌زند آنجا هست که کنترل حد و مرز سخت می‌شود.

سرمربی تیم ملی در مورد زمین تمرین گفت: وقتی از من می‌پرسند که آیا بازیکنان می‌توانند در این زمین تمرین کنند می‌گویم بله می‌توانند تمرین کنند اما سوال اینجاست آیا آنها می‌توانند در این زمین پیشرفت کنند؟سرعت پاسکاری و تمرین و بازی در چنین زمینی کند خواهد بود و به هیچ عنوان مثل بازی شب گذشته فرانسه و انگلیس نخواهد بود. اگر من مهندس هستم می‌گویم دیواری که من می‌بینیم یک یا دو یا سه سال دیگر روی سر شما فروخواهد ریخت. من با کمال احترام به شما می‌گویم ما اکنون اول آسیا هستیم و تمام تیم‌ها را هم شکست داده‌ایم و صدرنشین گروه هم هستیم با همین شرایط مردم ما را باور دارند.

وی ادامه داد: فوتبال پایه و زیر ساخت‌ها تجهیزات می‌خواهد. فوتبال باید رو به جلو حرکت کند. این‌ها را گفتم تا بدانید در یک دوره سخت حرکت می‌کنیم. کسی درخواست چنین کاری از من نداشته است.

کی روش در خصوص برنامه‌هایش و 99 روز تمرین در بازهای 300 روزه و اینکه باید در لیگ بین هر 5 روز لیگ بازی برگزار شود افزود: 5 اردوی ما در لیگ برگزار می‌شود و بقیه اردوها بعد از اتمام فصل انجام می‌شود. لیگ هم تا فروردین برگزار می‌شود و با این شرایط فاصله بازی‌ها بیشتر از 5 روز است و 6 یا 7 روز فاصله خواهد بود. تنها استثنای ما در این بین پرسپولیس است. مثل همه باشگاه‌های بزرگ دنیا که به مرحله بالا و خوبی صعود کردند باید زحمات این تیم را هم دید. در منچستر در 30 روز 11 بازی انجام دادیم. اگر می‌خواهید در آن سطح باشید باید تلاش کنید. همچنین باید بگویم که ما با سازمان لیگ مسائل را مطرح کردیم و سعی می‌کنیم بهترین راهکار را انجام دهیم. الان دیگر کار سازمان لیگ است تا با مشورت با باشگاه‌ها بهترین برنامه را طراحی کند. دقیقا نکته کلیدی این است که وقتی این برنامه تائید و نهایی شد هیچ فرد یا باشگاهی برخلاف آن اظهار نظر نکند.

کی روش تصریح کرد: برزیل و پرتغال از نظر توسعه فوتبال در سطح بالاتری قراردارند. نگرش و نگاه من این است که بهترین تیم آسیا از نظر رده بندی هستیم اما آیا این کافی است؟ باید با بهترین تیم‌های دنیا رقابت کنیم. ادامه این روند ثابت یعنی اینکه روی یک خط صاف پیش می‌رویم. آلمان، پرتغال هیچ کدام دست از کار نمی کشند و همه در حال ادامه دادن پیشرفت هستند. در 10 سال اخیر اگر پیشرفتی داشته باشیم بازهم تفاوت همان هست. احتیاج به این داریم که موشک پیشرفت سوار شویم و از آن استفاده کنیم.

سرمربی تیم ادامه داد: الان باید جشن بگیریم اما این جشن سه شرط دارد اول این که دچار غرور نشویم دوم این که وظایف خودمان را در ادامه راه فراموش نکنیم و سومین این که یکدیگر را تحسین کنیم بازیکنان، کادر. تیم ملی و حتی باشگاه ها.

وی با قدردانی از مربیان باشگاه ها اظهار داشت: از همکارانم در تمام باشگاه ها تشکر می کنم و خطاب به آنها می گویم تاکید می‌کنم بدون همکاری شما این موفقیت ممکن نبود.

کی‌روش قاطعانه به سردبیران رسانه های ورزشی گفت: ما این جا هستیم تا به شما بگویم جشن تمام شد و کار شروع می شود و ما دو انتخاب داریم به روسیه برویم و فقط سه بازی انجام بدهیم و برگردیم یا یک کار بزرگ را رقم بزنیم، در نوشته های شما و همکاران شما و در چشم مردم ایران می خوانم شما راه دوم را می خواهید درست مثل من، پس شروع کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: شب بازی با ازبکستان به همکارانم گفتم تنها یک تیم می تواند تیم ملی ایران را شکست بدهد، خوشبختانه آن تیم هم روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است.

کارلوس کی روش با تاکید به اینکه دوره وعده تمام شد، گفت: تیم ملی با صعود به جام جهانی کارش را برای فوتبال ایران انجام داد حالا فوتبال ایران باید در خدمت تیم ملی باشد تا در جام جهانی هم موفق شویم. الان وقت وعده نیست وقت حمایت واقعی است، بازی دوستانه می خواهیم زمین خوب برای تمرین می خواهیم و حمایت مالی می خواهیم. ما قرار است با قدرت های فوتبال بازی کنیم و قرار نیست مثل جام جهانی قبل فقط سه بار بازی کنیم.

وی در مورد بازیهای دوستانه برای آماد سازی گفت:حداکثر سیزده بازی دوستانه می خواهیم. بازی های باقی مانده ورودیه جام جهانی را هم دوستانه و تدارکاتی حساب می کنیم. دو تا همین بازی های باقی مانده با کره جنوبی و سوریه و یازده بازی بعدی در جریان اردوها که دو بازی آخر در روسیه نیاز داریم.

کی روش تاکید کرد: قرعه و داور خوب می خواهیم.برای جام جهانی همه باهم تلاش می کنیم و به این برنامه که منافع باشگاه ها هم در آن لحاظ شده وفادار می مانیم و دو امید هم داریم قرعه خوب در جام جهانی و داور خوب تر از داور بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی قبل!

کی روش در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل کنار گذاشته شدن همکاران ایرانی اش گفت: تصمیم های من هم می تواند اشتباه باشد اما یک مدیر گاهی باید خلاف میل خودش تصمیم بگیرد و به نفع تیم از میل خود بگذرد. من با هیچ یک از همکاران مشکل شخصی ندارم و اتفاقا از آنها قدردانی می‌کنم، من خودم تاکید داشتم کادر ایرانی باید کنارم باشد اما یک جایی مجبور شدم تصمیم دیگری بگیرم چون دوست نداشتم به خاطر من همکارانم به مشکل بخورند.

کی روش در مورد مدیر رسانه‌ای تیم ملی گفت: تیم ملی مدیر رسانه ای پرتغالی ندارد همکارم فلیپ سانتوس متخصص ارتباطات و روابط عمومی است و دلیل حضورش هم این است که من از ایشان خواستم بیاید و ارتباط را به ما یاد بدهد .ایشان مشاور فیفاست و مشاور ما بود و قرار نیست مدیر رسانه تیم ملی باشد.

کی روش دربراه اختلافات پیش آمده با باشگاه پرسپولیس گفت : در اختلاف تیم ملی و پرسپولیس برخی رسانه ها مرز را رد کردند. عیبی ندارد کسی عاشق پرسپولیس باشد اما حمله هایی به تیم ملی شد که منصفانه نبود.

کارلوس کی روش در واکنش به گلایه یکی از سردبیران رسانه های ورزشی که می گفت لیست تیم ملی نباید از طریق فیس بوک شما منتشر شود و سایت فدراسیون باید این لیست را منتشر کند، گفت: من همیشه اول لیست را به فدراسیون می دهم و اگر آن ها منتشر نکردند من مقصر نیستم.

کی روش درمود دیدار با رئیس جمهوری گفت: با تعریف های دکتر روحانی بال درآوردم، حمایت های رییس جمهوری باعث شد قدرت بگیرم و حتی حرف های دبیرکل فدراسیون را تحمل کنم.

ارسال نظر: