تیلرسون: از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی این کشور حمایت می‌کنیم

کدخبر: 2100005

وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه گفت که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "رکس تیلرسون"، وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه گفت که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی از «تد پو» نماینده ایالت تگزاس در سنا درباره نظر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییر نظام حاکم ایران گفت: «سیاست ما در قبال ایران در حال تدوین است و هنوز به رئیس‌جمهور ارائه نشده است. با وجود این، ما از نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه با خبریم و در حال اقدام برای مقابله با هژمونی ایران هستیم. تحریم‌های اضافی (وضع کرده‌ایم): اقداماتی علیه برخی افراد و دیگران به کار گرفته شده‌اند و ما به طور مداوم مزایای (این تحریم‌ها) را بررسی می‌کنیم، هم از حیث دیپلماتیک و هم از حیث تبعات بین‌المللی قرار دادن کل سپاه به عنوان سازمان تروریستی؛ چون همان‌طور که می‌دانید ما سپاه قدس را در فهرست تحریم قرار داده‌ایم.»

وی ادامه داد: «سیاست ما در قبال ایران مقابله با این هژمونی، مهار توانایی آنها برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای و اقدام برای حمایت از آن عناصری در داخل ایران، به نحوی است که به تغییر صلح‌آمیز آن نظام سیاسی منجر شود. همان‌طور که می‌دانیم چنین عناصری در داخل ایران هستند.»

ارسال نظر: