۲۷ خرداد با حضور قالیباف صورت می‌گیرد؛

افتتاح ۴ فاز از پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و صیاد شیرازی

کدخبر: 2100037

صبح روز ۲۷ خرداد بخش‌هایی از پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی همزمان با ایستگاه مترو شهید محلاتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا جاوید ضمن اعلام خبر فوق گفت: پل‌های دوربرگردان غرب به غرب و شرق به شرق بلوار ارتش و همچنین مسیرهای جنوب به شرق و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش، صبح روز شنبه بیست و هفتم خردادماه سال جاری، طی مراسمی با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران رسما به بهره‌برداری می‌رسند.

جاوید با بیان آنکه بهره‌برداری از دوربرگردان‌های غیرهمسطح بلوار ارتش امکان حذف دوربرگردان همسطح این بلوار را فراهم کرده و سبب افزایش ایمنی، بهینه‌سازی گردش‌های ترافیکی در محدوده طرح و در نتیجه روان‌تر شدن جریان عبور و مرور در بلوار ارتش خواهد شد، اضافه کرد: پل دوربرگردان غرب به غرب بلوار ارتش یک پل دوربرگردان غیر همسطح با 360 متر طول و 8 متر عرض بوده و پل دوربرگردان شرق به شرق بلوار ارتش نیز یک پل دوربرگردان غیرهمسطح با 130 متر طول و 8 متر عرض می‌باشد.

وی در تشریح مشخصات فنی مسیرهای دسترسی احداث شده در تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علی(ع)، مسیر جنوب به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش را مسیری 400 متری با 11 متر عرض دانست که متعاقب سرپوشیده سازی بخش شمالی کانال دارآباد به بهره برداری رسیده است.

جاوید تصریح کرد: از سوی دیگر مسیر شرق به جنوب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش 500 متر طول دارد و عرض آن به حدود 11.5 متر می‌رسد. همچنین مسیری به عرض 9 متر به منظور تردد اتوبوس‌های تندرو (BRT) به صورت یک خط رفت و برگشت در این بخش از تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش احداث شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، راه‌اندازی مسیر جنوب به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش، با توجه به توسعه بزرگراه امام علی(ع) تا جنوبی‌ترین مناطق پایتخت، سبب تقویت ارتباط بزرگراهی جنوب شهر تهران به شمال شرق آن و همچنین مبادی خروجی مرتبط با بزرگراه ارتش خواهد شد.

وی افزود: این گشایش ترافیکی سبب تسهیل دسترسی به مناطق مسکونی شرق بزرگراه ارتش، لشکرک و لواسانات خواهد شد. همچنین گشایش ترافیکی مسیر شرق به جنوب در تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علی(ع) موجب تقویت ارتباط بزرگراه‌های شمال شرق تهران و نیز مبادی ورودی مرتبط با بزرگراه ارتش با معابر جنوب شهر خواهد شد.

ارسال نظر: