کرشناس سازمان هواشناسی:

روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ رگبار در جنوب شرق

کدخبر: 2100046

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به لحاظ شرایط دمایی برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی پیش بینی می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معصومه احمدی با بیان اینکه روند افزایش دما برای امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود، افزود: اما از فردا و طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی خزر روند معکوس خواهد شد و کاهش دما همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: وزش باد در نوار ساحلی خزر باعث می شود دریای خزر مواج و متلاطم شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی برای سه روز آینده در نوار شمالی کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، برخی استان‌های ساحلی خزر و در شمال شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر پشت ابر رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

احمدی درباره وضعیت آب و هوایی جنوب کشور نیز تصریح کرد: در بخش هایی از جنوب شرق کشور دور از انتظار نیست که بویژه در ساعات بعدازظهر رگبارهای خفیف را شاهد باشیم.

وی افزود: بر این اساس در استان های سیستان و بلوچستان بخش هایی از استان هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان بویژه در ساعات بعدازظهر رگبارهای خفیف پیش بینی می شود.

احمدی گفت: در استان‌های مرکزی همچون تهران، قم، مرکزی، البرز، قزوین، اصفهان، سمنان و شمال غرب کشور و همچنین خراسان رضوی برای امروز و فردا وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی آسمان امروز پایتخت را صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: پیشینه دمای امروز تهران 38 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر: