معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی همزمان با آغاز سفرهای تابستانی

کدخبر: 2100161

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا از آمایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی در معابر برون و درون‌شهری و همچنین اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی با توجه به آغاز سفرهای تابستانی هموطنان خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ علی‌اصغر مهری، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص آمایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: طرح آمایش تابلوهای رانندگی در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: با توجه به احداث معابر جدید، فرسودگی تابلوهای قدیمی، دیده نشدن برخی تابلوها به خاطر جای‌گری‌ در پشت درختان و مباحثی از این قبیل نیاز به بازنگری تابلوهای راهنمایی و رانندگی به وجود آمد که در این زمینه پیگیری این تابلوها در حوزه برون‌شهری را وزارت راه و در حوزه درون‌شهری را شهرداری‌ها به عهده دارند.

سرهنگ مهری به دغدغه‌ای که در این زمینه مطرح بود پرداخت و گفت: مسئله پارک خودروهای نمازگزاران در جلوی مساجد و تکایا مسئله‌ای بود که موجب دغدغه مردم شده بود؛ بعضاً در جلوی مساجد و حسینیه‌ها تابلوی توقف ممنوع موجود است اما به خاطر حال رفاه نمازگزاران از نیم ساعت مانده به اذان تا پایان نماز، نمازگزاران می‌توانند خودروهای خود را در جلوی مساجد پارک کنند.

وی در خصوص مراسم شب‌های احیا و طولانی بودن ساعات مراسم مساجد و تکایا،‌ گفت: در این شب‌ها نیز نمازگزاران می‌توانند تا آخر مراسم خودروی خود را در جلوی مساجد و حسینیه‌ها پارک کنند به صورتی که باعث ترافیک نشود؛ به همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز یادآور شده که این موارد را به عنوان تخلف لحاظ نکنند؛ اما اگر برای شهروندی تخلف درج شد، می‌تواند به مرکز اجرائیات همان استان مراجعه کند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا با توجه به در پیش رو بودن عید سعید فطر و آغاز دور اول سفرهای تابستانی اظهار داشت: طرح تابستانی پلیس راهور ناجا از تاریخ یکم تیرماه آغاز و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای هموطنان از پنج‌شنبه شروع شود؛‌بنابر این برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص آغاز سفرهای تابستانی به استان‌ها ابلاغ شده و با دستگاه‌های امدادی و خدماتی هماهنگی‌های لازم شده است.

سرهنگ مهری به اجرای محدودیت‌ها و طرحهای ویژه ترافیکی در معابر برون‌شهری اشاره و اعلام کرد: طرح ویژه ترافیکی در مسیر تهران- شمال پیش‌بینی شده است؛ چرا که این مسیر حجم پرترددی را به خود اختصاص می‌دهد و تقاضای سفر در این محور بالا است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با همکاری پلیس راه استان‌ها تمام تلاش خود را برای روان‌سازی ترافیک و رفع گره‌های ترافیکی به کار خواهد بست.

ارسال نظر: