عبور زوار اربعین از مرز خسروی قطعی شد

کدخبر: 2100188

در نشست اخیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در استان کرمانشاه موضوع عبور زوار اباعبدالحسین(ع) در ایام اربعین از طریق مرز خسروی قطعی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عبور زوار اربعین از مرز خسروی در سالجاری قطعی شد.

اسدالله رازانی ‌در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی استان کرمانشاه گفت: نشست اخیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد و در این نشست آخرین بررسی‌ها در مورد مرز خسروی انجام شد و عبور زوار از طریق این مرز مهم در امسال قطعی شد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: برنامه ریزی‌ها و مقدمات لازم برای میزبانی مناسب از زوار اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین انجام شده و زیرساخت‌ها و خدمات لازم بهداشتی و رفاهی نیز برای این منظور فراهم است.

وی از سفر قریب الوقوع وزیر کشور عراق به تهران خبر داد و گفت: در دیدار با این مقام عراقی مذاکرات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر اربعین حسینی انجام می‌شود.

سال گذشته زائران اربعین از مرزهای زمینی(مهران، چذابه، شلمچه) و یک مرز دریایی (خرمشهر) به عراق جهت حضور در راهپیمایی اربعین سفر می‌کردند.

کارگروه‌ اربعین سازمان حج و زیارت هم تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است.

به دلیل عملکرد مطلوب کمیته تغذیه، اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین در سال گذشته که زیر نظر ستاد عتبات عالیات فعالیت می‌کرد این کارگروه در سالجاری هم زیر نظر این ستاد فعالیت خواهد کرد.

ارسال نظر: