رضا سراج:

تا رفتار منفعلانه دولت روحانی هست؛ تحریم‌ها نیز تشدید خواهد شد

کدخبر: 2100207

ادراک و ارزیابی طرف آمریکایی از رفتار دولت روحانی و انتخاب مجدد وی، مولفه مهم در تصویب تحریم‌های جدید آمریکا است. بر این مبنا تا رفتار منفعلانه دولت آقای روحانی هست؛ تحریم‌ها نیز تشدید خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتخاب روحانی و تحریم‌های جدید

بین انتخاب مجدد روحانی با تصویب تحریم‌های جدید آمریکا، رابطه معناداری وجود دارد. مبنای تصویب تحریم‌های جامع و مادر، محاسبات راهبردی آمریکا از رفتار دولت روحانی است.

♦️محاسبات راهبردی آمریکا از دولت روحانی:

1- بی‌عملی دولت روحانی در برابر نقض مکرر برجام 2- وابستگی ایده اصلی دولت روحانی به حیات برجام 3- گره‌خوردن هویت و عملکرد دولت روحانی به برجام 4- انتقال فشار تحریم‌ها به نظام و جامعه توسط روحانی 5- آمادگی دولت روحانی برای واگذاری امتیازات جدید ادراک و ارزیابی راهبردی آمریکا این است که با انتقال فشار تحریم‌های جدید به حاکمیت و جامعه توسط دولت آقای‌روحانی، دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی در ایران شکل می‌گیرد. آمریکایی‌ها انتظار دارند که این دوگانگی و دو قطبی سازی، زمینه ساز تغییر رفتار ایران و واگذاری امتیازات جدید گردد. بنابراین ادراک و ارزیابی طرف آمریکایی از رفتار دولت روحانی و انتخاب مجدد وی، مولفه مهم در تصویب تحریم‌های جدید آمریکا است. بر این مبنا تا رفتار منفعلانه دولت آقای روحانی هست؛ تحریم‌ها نیز تشدید خواهد شد.

ارسال نظر: