شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور:

مراجع قانونی صادقانه موارد نقض روح و جسم برجام را اعلام کنند

کدخبر: 2100370

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور درباره تحریم‌های جدید آمریکا تاکید کرد: مراجع قانونی صادقانه موارد نقض روح و جسم برجام را اعلام کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، خواستار شفاف‌سازی موارد نقض برجام از سوی مراجع قانونی شد.

در بخشی از این بیانیه‌ آمده است: تجربه چهل سال گذشته نشان داد که دشمن هیچگاه از دشمنی خود دست بر نمی‌دارد،اگر دم از گفت‌و‌گو و تعامل بزنیم او دشمنی خود را دنبال خواهد کرد و مترصد ضربه زدن است. امروز بار دیگر تجربه تاریخی تکرار شد. چند سالی است که دولت به بهانه حل مشکلات اقتصادی، مذاکره با دشمن را بصورت جدی در دستور کار قرار داد و بنابه گفته رئیس دولت با حالت خوشبینانه به مذاکره با دشمن پرداخت، با دشمن خندید، با دشمن تلفنی صحبت کرد، با دشمن قدم زد و نهایتا متنی را با جشن و شادی بنام برجام، که ماحصل تمام آمد و شدها بود تصویب کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در همین حین که دولت‌مردان با خوشبینی و حتی در برخی مواقع با اعتماد به دشمن پای میز مذاکره و تصمیم‌گیری می‌رفتند عده‌ای از دغدغه مندان انقلاب و کشور به نقد قرارداد بسته شده می‌پرداختند ولی دولتمردان برعکس رفتاری که با دشمن داشتند با دوستان از سر لجاجت و توهین وارد می شدند.

این بیانیه می‌افزاید: دولت انتظار داشت با تصویت برجام تحریم های اقتصادی برداشته شود. رئیس جمهور ترک خوردن دیوار تحریم‌ها و گشایش اقتصادی را نوید داد. اما امروز بعد از گذشت بیش از چهار سال امروز شاهد عهد شکنی امریکای فریبکار هستیم که دیگر نه تنها تازگی ندارد که تبدیل به یک روند عادی شده است. سنای آمریکا با رای بالایی تنظیم تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب نموده است که اگر آن را جزو بزرگترین مجموعه تحریمی آمریکا علیه کشورمان بدانیم گزافه نگفته‌ایم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: برآوردها احتمال رای آوری آن در کنگره را نیز بسیار بالا می‌داند. این در حالی است که وضع هرگونه تحریم در هر سطح به هر بهانه‌ای حتی بهانه‌های خودساخته تروریسم و حقوق بشری توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات نقض برجام تلقی شده و دولت موظف است مطابق بند 3 مصوبه مجلس اقدام های لازم را انجام داده و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.هر چند اقدام اخیر اولین گام آمریکایی‌ها در جهت نقض برجام نبوده است و قبل‌تر از آن نیز به استناد اظهارات وزیر محترم امور خارجه طرف غربی بارها و بارها روح و جسم برجام را نقض نموده است.

در این بیانیه آمده است: امروز دولت باید بدون فرافکنی پاسخگوی خلاهای موجود در متن برجامی باشد که مدتها از آن به عنوان شاه کلید حل مشکلات داخلی و خارجی یاد می‌کرد. آقایانی که برجام را به آفتابی تابان تشبیه می‌کردند و رفع همه مشکلات کشور را به برقراری و ثبات آن گره می‌زدند. امروز گزارش دهند، چه اتفاقی افتاده است؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: آقای رئیس جمهور که پیش از اجرایی شدن برجام وعده لغو تمامی تحریم‌های مالی، بانکی، تسلیحاتی و اشاعه‌ای را در مقابل دوربین‌ها به ملت شریف ایران دادند این بد عهدی دشمن را چگونه پاسخ خواهند داد؟ نشریات و روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که در راه رسیدن به توافق هسته‌ای از هیچ ترفندی جهت بزک کردن چهره جنایتکارانه طرف مقابل فروگذاری نکردند و تا می‌توانستند به منتقدین و دلسوزان آینده کشور تحت عناوین مختلف تاختند امروز چه پاسخی به افکار عمومی خواهند داد؟

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شد: امروز دانشجویان انقلابی از دولت می‌خواهند نسبت به ادامه برجام یا توقف آن اعلام نظر نموده و مشخص نماید خسارات وارده از این توافق بر کشور چگونه و با چه هزینه‌ای برطرف خواهد شد؟ اینجا جمهوری اسلامی است. این کشور و این انقلاب به بهای ناچیزی به دست نیامده است که عده‌ای در جهت حفظ منافع حزبی و جناحی خود هر گونه که مایل باشند از سرمایه‌های ملی کشور هزینه کنند و پاسخگوی هیچ‌کس و هیچ چیزی هم نباشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: قطعا بر همه مراجع قانونی و ذی صلاح که در امر نظارت بر اجرای صحیح برجام شریک هستند انتظار می‌رود صادقانه و شفاف به مواردی که باعث نقض روح و جسم برجام شده بپردازند و علاوه بر گزارش به افکار عمومی راهکارهای مناسب جهت انجام اقدام متقابل در برابر طرف های غربی را ارائه دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شد: مطمئنا در راس همه نهادهای مذکور، هیئت نظارت بر اجرای صحیح برجام قرار دارد که به زعم دانشجویان بسیجی تا کنون نیز قصور زیادی در وظایف محوله خود مرتکب شده و نتوانسته است به خوبی از منافع کشورمان حفاظت کند.

ارسال نظر: