دریادار سیاری اعلام کرد:

اسکورت بیش از ۴۰۰۰ کشتی در خلیج عدن توسط نداجا

کدخبر: 2100373

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اسکورت بیش از ۴۰۰۰ کشتی در آبهای خلیج عدن نتیجه حضور نداجا در آبهای آزاد است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در ضیافت افطاری جمعی از پیشکسوتان و ایثارگران این نیرو طی سخنانی اظهار داشت: بدانید که فرزندان شما امروز در نیروی دریایی ارتش با همان اقتدار شما در دوران دفاع مقدس مسیر ماموریت‌های نداجا را ادامه می‌دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی در راه مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: شهدای ما در ناوهای سهند، سبلان و جوشن عاشورایی شهید شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی در آبهای جهان حضور دارد، تصریح کرد: امروز خط ماموریت ما تا مدار 10 درجه گسترده شده که نتایج آن برقراری امنیت در خیلج عدن و اسکورت بیش از 4 هزار کشتی در این منطقه است.

دریادار سیاری افزود: ما امروز تسلط اطلاعاتی در منطقه شمال اقیانوس هند داریم و با رزمایش‌های وسیعی که انجام داده‌ایم همه قدرت‌های‌مان را به عنوان یک نیروی دریایی تاثیرگذار نیز می‌شناسند. ما تاکنون 52 ناوگروه به آبهای آزاد جهان اعزام کرده و به تمامی کشورهای آسیایی دریای خزر رفت و آمد داشتیم.

وی با اشاره به حضور ناوگروه نیروی دریایی در اقیانوس اطلس در ایام پایانی سال گذشته، گفت: این ناوگروه ما 150 روز دریانوردی داشت و توانست دیپلماسی دریایی را به خوبی به اجرا بگذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: با تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر عمردهی انقلابی به تجهیزات امروز ناوشکن‌های ما که تعمیر و بازسازی شده‌اند اقیانوسها را طی کرده و به پیشرفته‌ترین تجهیزات مجهز هستند. ما برای تامین تجهیزات نیروی دریایی هیچگاه دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نمی‌کنیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: حضور نیروی دریایی در سواحل مکران با دستور کار احیای تمدن دریایی است و درجهت ایجاد رونق اقتصادی در این منطقه تأثیرگذار است.

وی در پایان اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران را از جمله برنامه‌های در دستور کار نداجا برای سالجاری دانست.

ارسال نظر: