استقبال ایران از توافق صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان

کدخبر: 2100682

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران توافق صلح میان دولت حزب اسلامی را نشانه‌ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می‌داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک ضمن ابراز همدردی و محکومیت حمله تروریستی اخیر در کابل که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و مجروح شدن صدها نفر و آسیب رسیدن به منطقه دیپلماتیک کابل شد گفت: در این حمله تروریستی به تعداد زیادی از اماکن دیپلماتیک از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، آسیب وارد شد.

وی گفت: گزارش دبیرکل بار دیگر نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی در افغانستان باز هم رو به وخامت گذاشته است و به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۱ رسیده است. این واقعیت نشان می‌دهد که افغانستان، منطقه و جهان، پس از گذشت بیش از یک دهه از تهاجم آمریکا، امن‌تر نشده است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک ادامه داد: ناامنی در افغانستان ریشه‌های عمیقی دارد و لذا افزایش صرف حضور نظامی چاره‌ساز نیست.

خوشرو افزود: طالبان، داعش و گروه‌های وابسته به آنها به عملیات نفرت‌آور خود علیه غیر نظامیان ادامه می‌دهند و تدارک عملیات تروریستی پیچیده‌تر همانند حادثه کابل و جلال آباد را می‌بینند. افزایش و تنوع گروه های تروریستی در افغانستان اقدام هماهنگ جامعه بین‌المللی را برای مبارزه با آنها ضروری می‌سازد. به علاوه لازم است که جامعه بین‌المللی به حمایت خود از دولت وحدت ملی افغانستان در مبارزه این دولت با گروه‌های تروریستی و افراطی و نیز ایجاد کنندگان و حامیان این گروه‌ها ادامه دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران توافق صلح میان دولت حزب اسلامی را نشانه‌ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می‌داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کنند. در همین چارچوب دولت ایران در هر دو پروسه مسکو و کابل مشارکت کرده است.

ارسال نظر: