فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

به کارگیری ۲۵۰۰ نیروی پلیس در طرح‌های تابستانه مازندران

کدخبر: 2100906

فرمانده انتظامی استان مازندران در رزمایش اجرای طرح تابستانه و ساماندهی سواحل دریای مازندران از به کارگیری ۲۵۰۰ نیروی پلیس در اجرای این طرح‌ها خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طرح تابستانه و ساماندهی سواحل دریای مازندران با هدف گسترش امنیت و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی برای استفاده از مواهب الهی و گردشگری مازندران صبح امروز با حضور سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان، استاندار مازندران، فرمانده دریابانی و سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در این رزمایش، با تقدیر از تلاش‌های ارزنده کارکنان انتظامی استان در ماموریت‌های ایام نوروز و انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی، گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی وهماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی، استان مازندران یکی از استان‌های برتر کشور در بحث انتخابات بوده است.

وی با تأکید بر هوشیاری همه نیروها اظهار داشت: با توجه به وجود مواهب الهی نظیر دریا و جنگل که منجر شده تا استان مازندران یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب شود که این موقعیت‌ها موجب سودجویی برخی افراد فرصت طلب خواهد شد که این موقعیت یک سری مطالبه گری‌های امنیت را در پی خواهد داشت که با توجه به این مطالبه گری‌ها نیروی انتظامی طرح‌هایی را پیش بینی و در دستور کار خود دارد.

سردار میرفیضی پیشگیری از وقوع جرایم، مقابله با مظاهر علنی فساد، نزاع و درگیری و در کنار آن خدمات انتظامی و ترافیکی در محورها و مناطق شهری و روستایی را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

میر فیضی با اشاره به همزمانی عید سعید فطر و شروع مسافرت‌های تابستانه گفت: با توجه به این شرایط پیش آمده حجم مسافرت‌های یک هفته‌ای همانند ایام نوروز را در این استان شاهد خواهیم بود که اجرای طرح‌های انتظامی و ترافیکی یکی از مهمترین اولویت‌های انتظامی استان در این هفته خواهد بود.

سید محمود میرفیضی، ارتقاء امنیت اجتماعی، ارتقاء احساس امنیت برای مردم و ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری استان را از جمله اقدامات نیروی انتظامی در اجرای این طرح‌ها برشمرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی در طرح‌های تابستانه در دو بخش اجرایی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در موضوعات اجرایی ۲۵۰۰ نیروی پلیس در قالب نیروهای دریابانی، یگان‌های ویژه، یگان امداد، پلیس‌های افتخاری و همیاران پلیس مسئولیت برقراری نظم و امنیت سواحل، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری استان را برعهده خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان از ساماندهی شهرک‌های خصوصی در سواحل استان خبرداد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری‌های همه‌جانبه با مردم و مسئولان بتوانیم بسترهای امنیتی مناسبی را برای مردم استان و گردشگران و مسافران در این استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به ثبت بیش از ۲۵ میلیون شب اقامت در استان با ۱۶ در صد افزایش و همچنین ثبت ۱۲۷ میلیون تردد در سطح استان در سال ۹۵ گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ در صد به حجم سفر تابستانی به این استان افزوده شود که برای ایجاد بسترهای امنیتی لازم برای این منظور تدابیر خاصی اندیشیده شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به راه اندازی و آغاز به کار قرارگاه طرح تابستانه امام علی (ع) در استان، از حمایت و پشتیبانی استانداری مازندران از طرح‌های انتظامی و هماهنگی‌های سایر دستگاه‌های اجرایی با نیروی انتظامی قدردانی و بر ادامه این تعاملات و همکاری‌ها تأکید کرد.

ارسال نظر: