پژمانفر در واکنش به حذف رشته محل‌های دانشگاه آزاد:

رویکرد وزارت علوم با دانشگاه آزاد بعد از تغییرات مدیریتی متفاوت شده/ اقدام وزارت علوم در قبال دانشگاه آزاد، شائبه سیاسی مسئله را تقویت می‌کند

کدخبر: 2101089

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد وزارت علوم با دانشگاه آزاد بعد از تغییرات مدیریتی متفاوت شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم درباره اقدام وزارت علوم در حذف برخی رشته محل‌های دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد در دوران میرزاده با چالش‌های جدی مواجه بود. بی‌کیفیت مقاطع ارشد و دکتری این دانشگاه از جمله دغدغه‌های بسیاری از نمایندگان و اعضای آموزش عالی بود که علیرغم همه مخالفتها در آن دوران، مجوز‌هایی برای پذیرش دانشجو در این مقاطع صادر و به جمعیت دانشگاه آزاد اضافه شد.

وی افزود: وزارت علوم در آن دوران به اعتراضات صورت گرفته از سوی دانشجویان و اساتید توجه نکرد و نسبت به صدور مجوز برای این رشته ها اقدام کرد. بعد از جابجایی مدیریت در دانشگاه آزاد متاسفانه شاهد تغییر رویکرد وزارت علوم نسبت به دانشگاه آزاد هستیم. وزارت علومی که به این رشته‌ها در دوران قبل علیرغم همه اعتراضات مجوز داده بود به یکباره و آن هم در ایام انتخاب رشته دانشجویان، مجوزهای صادر شده را با یک بی‌ملاحظگی و بدون ارائه توضیحی ابطال می‌کند.

پژمان‌فر افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد بر اساس ظرفیت خود امکاناتی را از لحاظ دانشجو و استاد فراهم کرده و اعلام نموده شهریه‌ها را افزایش نخواهد داد، حذف کد رشته محل‌ها چالش جدی برای مدیریت و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی دانشگاه آزاد به مراتب از دوران مدیریت قبل بهتر و ظرفیت‌های ایجاد شده مناسب‌تر از قبل است،گفت: اقدام وزارت علوم در قبال دانشگاه آزاد در این دوران، شائبه سیاسی مسئله را تقویت می‌کند به گونه‌ای که برخی معتقدند وزارت علوم می‌خواهد مشکلاتی را برای مدیریت این دانشگاه ایجاد کند.

پژمان فر در پایان گفت: تقاضای ما از مسئولان وزارت علوم حل مدبرانه این موضوع و ایجاد اصلاحاتی در این فرایند است.در غیرا ین صورت بنده و همکاران در مجلس نسبت به طرح سوال از وزیر علوم اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر: