ادامه اکران فیلم سینمایی "ماندوو" درگروه هنر و تجربه

کدخبر: 2101116

اکران فیلم سینمایی "ماندوو" منتخب جشنواره‌های جهانی فیلم و با موضوع روابط انسانی و مهاجرت، در گروه «هنر و تجربه» در سینماهای کشور ادامه دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اکران فیلم سینمایی «ماندوو» (خسته) MANDOO به کارگردانی «ابراهیم سعیدی» منتخب جشنواره‌های جهانی با فضا و ساختاری متفاوت در سینمای ایران و با موضوع روابط انسانی و مهاجرت، در گروه سینماهای «هنر و تجربه» در سینماهای مختلف کشور ادامه دارد و این اثر سینمایی در آخرین نمایش خود درساعت 16 روز گذشته دوشنبه 5 تیر ماه جاری در پردیس سینمایی چارسو و نیز در ساعت 15 روز یکشنبه 4 تیر ماه در موزه سینما در تهران روی پرده رفت.

در خلاصه داستان «ماندوو» آمده است: این اثر به خانواده دو برادر می‌پردازد که یکی از آنها در سال 2005 پس از سقوط صدام حسین به کمک حکومت اقلیم کردستان عراق به مناطق امن کردستان منتقل شده و دیگری به کمک سازمان ملل، توانسته به اروپا مهاجرت کند. خانواده‌ای که در عراق مانده‌اند اکنون پس از 30 سال زندگی در غربت و شرایط سخت آوارگی و وضعیت نابسامان و مریض احوالی پدر خانواده، تصمیم می‌گیرند که برای گذراندن لحظات پایانی زندگی پدر، به زادگاه خود در ایران برگردند.

فیلم «ماندوو» ماجرای این سفر خانواده در بستر عراق پس از فروپاشی حکومت صدام حسین به سوی ایران را روایت می‌کند. در طی این سفر، با بازشدن روابط خانواده نسبت به همدیگر؛ موضوع روابط انسانی و مهاجرت در دنیای امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اکران «ماندوو» که این روزها بعد از تهران، اصفهان، مشهد، بابل، مهاباد و شیراز از روز شنبه 27 خرداد ماه در دو سانس مختلف 17:30 و 22 در پردیس سینمایی «کوردستان» در شهرستان مریوان در استان کردستان در نقطه صفر مرزی کشور آغاز شده است؛ در ساعت 17 امروز سه‌شنبه 6 تیر ماه جاری در خانه هنرمندان ایران در شهر تهران و همچنین در ساعت 21 روز چهارشنبه 7 تیر ماه در سالن سوره اصفهان روی پرده می‌رود.

اکران «ماندوو» نخستین ساخته «ابراهیم سعیدی» در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ این فیلم کُردی که با زیرنویس فارسی برای مخاطبان پخش می‌شود؛ در ساعت 18 روز پنجشنبه 8 تیر ماه در پردیس سینمایی چارسو، در ساعت 21 روز جمعه 9 تیر ماه در سینما فرهنگ، در ساعت 16 همان روز در پردیس سینمایی کورش تهران و همچنین در ساعت 17 در پردیس سینمایی هویزه در شهر مشهد به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظر: