بیانیه سرپرست دانشگاه آزاد:

۲۵۰۱ رشته محل حذف شده مورد تایید است و در سایت دانشگاه قرار داده شد/ دعوت از دانشجویان برای انتخاب رشته

کدخبر: 2101194

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره آخرین وضعیت مذاکرات دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون ۲۹۰۰ رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره آخرین وضعیت مذاکرات دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون 2900 رشته محل حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد بیانیه ای صادر کرد.

وی در این بیانیه آورده است: به دنبال مذاکرات مثبت و سازنده ای که مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و مقامات و مسئولان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتند؛ امروز پیرو دستورات مثبت وزیر محترم علوم جلسه ای در یک فضای تفاهمی و صمیمانه با آقای دکتر خدایی معاون محترم وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور داشتیم. در این جلسه مقرر شد بر اساس مصوبات مجلس محترم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین نامه هیات دولت و آخرین مصوبات هیات 3 نفره پیش بینی شده در قانون، کلیه رشته های مصوب در قبل از اسفند ماه سال 1394 یعنی زمان تصویب قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تحمیلی که بر اساس ماده واحده تایید تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 67/2/14 و آیین نامه اجرایی آن مصوب 68/812 عمل شده قانونی و پایدار است.

بر این اساس در جلسات متعدد کمیته ویژه ارزیابی دانشگاه آزاد 399 رشته محل را واجد استانداردهای لازم ندانسته و این رشته محل ها را به ظرفیت صفر رساندیم و بقیه آن یعنی 2501 رشته محل در سایت دانشگاه azmoon.org قرار داده شد.

ضمن دعوت از دانشجویان برای انتخاب رشته به مردم شریف به ویژه جوانان عزیز و علاقه مند به ادامه تحصیلات عالی این اطمینان را می دهیم که انشاالله با همکاری و همدلی همکارانمان در وزارت علوم چنین مشکلاتی دیگر بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم پیش نیامده و امیدواریم خدمات اساتید، مدیران و روسا و خدمتگزاران صدیق دانشگاه آزاد مورد قبول درگاه ذات اقدس احدیت و مردم و جوانان بزرگوار و مقام معظم رهبری قرار گرفته و با تاییدات ریاست محترم هیات موسس و هیات امنا جناب آقای دکتر ولایتی همکاری سازنده و تبادل نظر مسئولین دانشگاه آزاد، دولت محترم و وزارت علوم ادامه خواهد داشت و ما از هیچ کوششی در راستای کیفی کردن این بزرگترین دانشگاه جهان که یک سرمایه ملی و اسلامی است، دریغ نخواهیم کرد.

در مسیر کیفی سازی که از زمان ریاست برادر گرامی جناب آقای دکتر میرزاده آغاز شده و به منظور تامین استاندارد های لازم برای رشته محل های مذکور ما 1323 نفر هیات علمی استخدام کرده ایم و حدود 1500 نفر نیز ارتقای رتبه علمی به استادیاری، دانشیاری و استادی پیدا کرده اند.

برنامه هایی نظیر؛ - نظم آموزشی در سیستم و ارتقای کیفیت اعضای هیات علمی - پیاده سازی سامانه نظارت جامع یک پارچه- شناسایی دانشجویان نخبه و درخشان - بکارگیری اساتید دارای استعدادهای ویژه و بورسیه کردن آنها - برقراری ارتباط با دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی و ... از جمله برنامه هایی است که قویا پیگیری خواهیم کرد.

اینجانب به عنوان سرپرست دانشگاه بر خود لازم می دانم از رویکرد مثبت دولت محترم، جناب وزیر علوم و معاون آموزشی ایشان آقای دکتر شریعتی نیاسر و معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور آقای دکتر خدایی و مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی آقای دکتر مولایی و سایر همکاران شان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نمایم.

ارسال نظر: