لاوروف در گفتگوی تلفنی با تیلرسون:

واشنگتن از اقدامات تحریک‌آمیز علیه نظام دمشق خودداری کند

کدخبر: 2101286

وزیر خارجه روسیه طی گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود، از واشنگتن خواست از اقدامات تحریک‌آمیز علیه نظام دمشق خودداری کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از "روسیا‌الیوم" نوشت: "سرگئی لاوروف" و "رکس تیلرسون" وزیران خارجه روسیه و آمریکا، روز گذشته درباره بحران سوریه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، لاوروف و تیلرسون «درباره حل و فصل بحران سوریه، جمله ضرورت تثبیت نظام آتش‌بس به‌ویژه از طریق مذاکره در آستانه، تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از تلاش‌ها برای استفاده تسلیحات شیمیایی سمی» در سوریه، رایزنی کردند.

طبق این بیانیه، سرگئی لاوروف از طرف آمریکایی خواست تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع رخدادهای تحریک‌آمیز علیه نیروهای ارتش سوریه، که عملیاتی را علیه تروریست‌ها آغاز می‌کنند، اتخاذ شود.»

وزارت خارجه روسیه افزود، این دو وزیر بر ادامه تماس‌ها به‌ویژه درباره مسائل مطرح شده در دستور کار دوجانبه، ادامه دهند.

مسکو ادعاهای اخیر آمریکا که می‌گوید دولت سوریه برای حمله شیمیایی جدید مقدمه‌چینی می‌کند را رد کرده است. وزارت خارجه روسیه نیز چنین ادعاهایی را «اقدامی تحریک‌آمیز علیه سوریه و همچنین علیه روسیه» توصیف کرده و متذکر شده است که این موضوع در واقع مقدمه‌چینی برای مداخله نظامی در سوریه است.

ارسال نظر: