شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان عادی در مدارس شاهد اعلام شد

کدخبر: 2101297

سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ثبت‌نام فرزندان شهدای مدافع حرم و ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان عادی در مدارس شاهد، گفت:‌ ثبت‌نام پایه هفتم تا ۱۴ تیر ادامه دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص ثبت‌نام مدارس شاهد اظهار کرد: ثبت‌نام در مدارس شاهد برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم دوره متوسطه از طریق سامانه سجا به صورت اینترنتی انجام می‌شود که پیش ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از سوم خرداد آغاز و تا 20 خرداد ادامه داشت.

وی افزود: پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌ هفتم از اول تیر آغاز شده و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت و پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم از هفتم تیر آغاز شد و تا 20 تیر 96 انجام می‌شود. متقاضیان باید با ورود به سامانه سجا، درخواست خود را ثبت و امتیازات مربوطه را تکمیل کنند و پس از دریافت کد رهگیری ثبت‌نام آنها نهایی می‌شود.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ثبت نام در مدارس شاهد فقط از طریق سامانه سجا(saja.medu.ir ) انجام می‌شود، گفت: پس از ثبت‌نام اولیه، اسامی پذیرفته‌شدگان تا دو برابر ظرفیت اعلام می‌شود، همچنین اطلاعات خانواده شهدا و ایثارگران را از بنیاد شهید داریم.

رزاقی ادامه داد: خانواده‌ها پس از پایان فرصت ثبت‌نام اولیه به مدارس مراجعه و مدارک مورد نیاز را ارائه می‌کنند که مدرسه براساس تعداد ظرفیت خود با تائید منطقه و استان ثبت‌نام قطعی را انجام می‌دهد.

* شرایط ثبت‌نام میان پایه‌ها در مدارس شاهد

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام میان پایه در مدارس گفت:‌ برای ثبت‌نام در میان پایه‌ها اگر مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد، امکان ثبت‌نام وجود دارد. ثبت‌نام میان پایه‌‌ها در مدارس شاهد از اول تا دهم مرداد ماه انجام می‌شود.

* ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان عادی در مدارس شاهد

سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه با ثبت‌نام دانش‌آموزان عادی در مدارس شاهد مطرح کرد:‌ این دانش‌آموزان باید از طریق سامانه سجا برای ثبت‌نام اقدام کنند و درصورت داشتن شرایط علمی و عمومی مطابق با دستورالعمل ثبت نام و ظرفیت خالی مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

رزاقی در رابطه با شرایط علمی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان غیر شاهد در این مدارس گفت:‌ شرایط ثبت نام در پایه اول ابتدایی عبارت است از دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم. شرایط ثبت نام در پایه هفتم و دهم نیز بدین شرح است، در پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 95-96 و کسب امتیاز لازم و در پایه دهم قبول خرداد در پایه نهم با معدل کل حداقل 16 وکسب شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر بر اساس نمون برگ هدایت تحصیلی و کسب امتیاز لازم.

وی بیان کرد: دانش آموزان پایه ششم با اولویت ایثارگری (دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد) در صورتیکه حداکثر در 2 درس مقیاس خوب و مابقی خیلی خوب را در خرداد ماه 95-96 کسب کرده‌اند، می‌توانند ثبت نام موقت در پایه هفتم را در سامانه سجا انجام دهند.

سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس شاهد در ایام تابستان، کلاس‌های پیش‌نیاز برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند، عنوان کرد: این کلاس‌ها با هدف افزایش سطح آمادگی دانش‌آموزان برای حضور در مدارس در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

* ثبت‌نام قطعی فرزندان طرح شاهد

رزاقی با اشاره به طرح شاهد عنوان کرد: طرح شاهد شامل فرزند شهید، جانباز بالای 50 درصد و آزادگان است که ثبت‌نام آنها در مدارس شاهد قطعی است و جامعه ایثارگری نیز شامل هشت گروه از جمله فرزندان جانبازان زیر 50 درصد، رزمندگان و منسوبین شهدا هستند که این گروه به ترتیب اولویت در مدارس شاهد ثبت‌نام می‌شوند.

* میزان شهریه مدارس شاهد

سرپرست امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص دریافت کمک سرانه در مدارس شاهد گفت:‌ این کمک سرانه بابت فعالیت‌های فوق برنامه و کلاس‌های تقویتی و جبرانی مدارس شاهد دریافت می‌شود.

رزاقی ادامه داد: در دوره ابتدایی حداقل شهریه 380 هزار و حداکثر 580 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 440 هزار و حداکثر 660 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 530 هزار و حداکثر 860 هزار تومان است. ساعات مکمل در مدارس ابتدایی دو ساعت در هفته، متوسطه اول و دوم 4 ساعت در هفته است.

وی درخصوص ثبت‌نام فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد عنوان کرد:‌ ثبت‌نام فرزندان شهدای گرانقدر مدافع حرم در مدارس شاهد قطعی است.

رزاقی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد دانش آموزان مدارس شاهد از میان جامعه ایثارگری هستند، گفت: برای افزایش کیفیت مدارس شاهد در پایان هر سال ارزیابی از فعالیت مدارس شاهد انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون تعداد 373 هزار و 231 دانش‌آموز در یک هزار و 350 مدرسه شاهد مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر: