وزیر ورزش:

۴۰۰۰ پروژه نیمه‌‌تمام ورزشی نیازمند ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است/ قم قابلیت میزبانی رقابت‌های بین‌المللی را دارد

کدخبر: 2101326

وزیر ورزش و جوانان گفت: اکنون بیش از چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کل کشور داریم و پروژه‌هایی که به بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده‌اند در اولویت تکمیل هستند که باید برای این پروژه‌ها بین ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسعود سلطانی‌فر که به منظور بازدید از روند برگزاری پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام به قم سفر کرده، پس از حضور در مراسم افتتاحیه این پیکارها به اتفاق مسؤولان ارشد استان به بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی قم رفت و از نزدیک روند پیشرفت این طرح‌ها و وضعیت پروژه‌های نیمه تمام را بررسی کرد.

* بازدید وزیر ورزش و جوانان از سال 4500 نفره امام رضا(ع) قم

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث سالن 4500 نفره امام رضا(ع) در شهرک پردیسان قم، مطرح کرد: شهر مقدس قم از نظر ما به داشتن این چنین سالنی نیاز دارد چرا که در قم استعدادهای بسیار خوبی در بخش فوتسال، والیبال و رشته‌های رزمی داریم.

مسعود سلطانی‌فر در پاسخ به اینکه چه زمانی سالن 4500 نفر امام رضا(ع) قم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؟ تصریح کرد: باید یک مقدار به کار تکمیل این سالن سرعت دهیم، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این سال زیر 50 درصد است و جزو پروژه‌های اولویت‌دار ما نیست.

* قم می‌تواند میزبان خوبی برای مسابقات مهم و معتبر بین‌المللی باشد

وی ادامه داد: در مجموع فکر می‌کنم قم می‌تواند میزبان خوبی برای مسابقات مهم و معتبر بین‌المللی باشد اما لازمه آن داشتن یک سالن ورزشی مناسب است چرا که سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان که هم اکنون میزبان رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) است پاسخگوی رقابت‌های بزرگ بین‌المللی نیست.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به طرح‌های نیمه تمامی ورزشی در استان‌های مختلف اضافه کرد: اکنون بیش از چهار هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کل کشور داریم و پروژه‌هایی که به بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده‌اند در اولویت تکمیل هستند که باید برای این تعداد پروژه بین 10 تا 11 هزار میلیارد تومان هزینه کنیم.

* استفاده از بودجه مالیات بر ارزش افزوده برای تکمیل پروژه‌ها

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که آیا در سال‌های قبل برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعتباری پیش‌بینی نشده است، عنوان کرد: در سال 1396 قرار است از یک ردیف اعتباری جدید به نام بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در این راستا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد پروژه‌های نیمه تمام و فضاهای ورزشی فرسوده در نقاط مختلف کشور خیلی زیاد است و چیزی نزدیک به 7 تا 8 سال باید بتوانیم از این ردیف بودجه استفاده کنیم، تا بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم، هر چند هر استانی برای استفاده از این بودجه سهمیه‌ مشخصی ندارد.

* تأمین 20 میلیارد از منابع ملی و استانی برای تکمیل سالن امام رضا(ع) قم

سلطانی‌فر اضافه کرد: برای تکمیل پروژه نیمه تمام سالن 4 هزار و 500 نفره امام رضا(ع) قم حدود 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صحبتی که با مسؤولان استان قم داشتیم قرار شد با استفاده از منابع ملی و استانی،‌ طی مدت دو سال این طرح را تکمیل کنیم.

وی اظهار کرد: اگر چه در هفت الی هشت سال گذشته به پروژه مذکور اعتبار مطلوب تزریق نشده است اما به علت اینکه فکر می‌کنیم استان قم به این ورزشگاه نیاز دارد، با اختصاص این رقم بودجه پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال 1397 این سالن را به بهره‌برداری برسانیم.

* آمار سرانه‌ فضای ورزشی در استان‌ها را قبول ندارم

سلطانی‌فر در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمبود سرانه فضای ورزشی در استان قم، تاکید کرد: آمار سرانه فضاهای ورزشی در استان‌ها را قبول ندارم چرا که امروزه در بخش‌های مختلف همانند دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، کارگران و کارمندان فضاهای خوبی داریم، شهرداری‌ها هم به ورزش کمک می‌کنند، اگر همه اینها را در نظر داشته باشیم بیش از دو برابر سرانه فعلی، سرانه فضای ورزشی داریم.

وی تاکید کرد: باید یک همگرایی ایجاد کنیم تا علاوه بر پرسنل این ارگان‌ها، بقیه مردم نیز از فضاهای ورزشی موجود این دستگاه‌ها استفاده کنند، امیدوارم با تأمین منابع بیشتر پروژه‌های نیمه تمام را هم تکمیل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان مطرح کرد: در اکثر استان‌ها فضای ورزشی کم نداریم، فقط یک مدیریت ورزشی نیاز است که همگرایی و هم‌افزایی برای بهره‌برداری از این اماکن ایجاد کنیم که این خیلی مهم است.

ارسال نظر: