دهقان:

رئیس‌جمهور به جای حل‌ مشکلات مردم مدام بد و بیراه می‌گوید/ سکوت دولت مقابل تحریم‌های آمریکا جای تعجب دارد

کدخبر: 2101344

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه پاسخ عملکرد خود در این چند سال را بدهد و اقدامی برای حل مشکلات کشور داشته باشد شروع به بد و بیراه گفتن به دیگران کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و شاندیز و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به اتمام انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: از مسئولان کشور و شخص آقای روحانی انتظار می‌رود که در آن زمان متوقف نباشند و با عبور از از انتخابات، به مسائل اصلی کشور بپردازند.

وی افزود: روحانی پس از انتخابات از ادبیات کاملا تخریبی و تند علیه منتقدان خود استفاده کرد و به جای صرف وقت خود برای حل مشکلات مردم،‌ به تخریب منتقدان و استفاده از کلمات دون شأن رئیس جمهور یک کشور روی آورده است.

* رئیس‌جمهور نتوانست در چهارسال اول مشکلات کشور را حل کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نتوانست در چهارسال اول مشکلات کشور را حل کند، گفت: او بیشتر به حاشیه سازی پرداخته و به مسائل اصلی کشور توجهی نداشت و همیشه به عنوان یک منبری در مکان‌های مختلف سخنرانی کرد.

دهقان بر همین اساس با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور کار جدی برای حل مشکلات کشور انجام نداد، گفت: در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود هم با این رویکردی و رفتاری که در این مدت کوتاه از خود نشان داده است گویا بنایی برای حل مشکلات کشور ندارد.

وی مهم‌ترین مشکلی کنونی کشور را تحریم‌های جدید آمریکا عنوان کرد و گفت: تحریم‌های جدید آمریکا تمام تصورات ذهنی و توهمات مسئولان را از بین برد؛ در حقیقت تحریم‌های جدید آمریکا علاوه بر اینکه کل برجام با آن توافق هسته‌ای را از بین می‌برد، تحریم‌های بیشتری را هم دوباره علیه ایران ایجاد می‌کند.

*تحریم‌های جدید آمریکا ایران را در فشار اقتصادی بیشتری قرار خواهد داد

دهقان بر همین اساس اضافه کرد: تحریم‌های جدید آمریکا ایران را به لحاظ اقتصادی در فشار بیشتری قرار خواهد داد، چرا که متاسفانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم به خاطر تصورات اشتباه دولت، اجرا نشد و همه امید دولت در این چهار سال به برجام بود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در این چهارسال به خاطر امید بیش‌از حد به توافق هسته‌ای، علاوه بر تعطیل شدن فعالیت‌ و صنعت هسته‌ ای‌مان، اقتصاد اصلی کشور تعطیل و همه چشم‌‌ها به خارج کشور دوخته شد.

وی ادامه داد: اکنون ما نیازمند یک اقدام جدی هستیم که همه دلسوزان و متخصصان کشور وارد شوند و راه مصونیت‌سازی برای جلوگیری از اثر تخریبی تحریم‌های آمریکایی طراحی شود تا این بلا و رکود بی‌سابقه‌‌ای که اقتصاد کشور را تعطیل کرد، تمام شود.

* روحانی هنوز در فضای انتخاباتی سیر می‌کند

دهقان همچنین عنوان کرد: رکود بی‌سابقه‌ای در کشور حاصل شد به امید اینکه روزی برجام به نتیجه برسد اما امروز با تحریم‌های جدید آمریکا، به نتیجه رسیدن برجام و امید به آمریکا یک توهم رسوایی است که برخی‌ها هنوز در آن مانده‌اند. نماینده مردم طرقبه و شاندیز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه پاسخگویی عملکرد خود در این چند سال و اقدام برای حل مشکلات کشور، شروع به بد و بیراه گفتن به دیگران کرده و هنوز در فضای انتخابات سیر می‌کند.

وی ادامه داد: روحانی مدام دیگران را متهم به بدگویی می‌کند، خودش از بالاترین کلمات و کنایه‌های تخریبی علیه منتقدان استفاده می‌کند ولی دیگران را متهم به تخریب علیه خود می‌کند. این رفتار رئیس‌جمهور واقعا دست همه سیاست‌بازان عالم را در عالم سیاسی بسته است.

دهقان در ادامه عنوان کرد: در واقعیت و عمل هم در تعطیل کردن کار دست همه را بسته و نمونه جدیدی در مدیریت اجرایی است که هیچ کاری نکرده و از همه طلبکار است؛ در موضوع بد و بیراه گفتن به افراد و استفاده از بدترین کلمات هم دست همه را از پشت بسته است. یعنی ما در طول عمرمان هیچ کس را ندیدیم که اینگونه به دیگران بد و بیراه گفته و دیگران را متهم به بدگویی به خود کند.

* مشکلات اقتصادی کمر مردم را خم کرده است

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس افزود: این نوع رفتار واقعا خلاف شأن نظام جمهوری اسلامی بوده و من تعجب می‌کنم ایشان در چه تصور و تخیلی است؟ مشکلات کمر مردم را خم کرده است، مشکل کاسپین و موسسات مالی و خوابیدن بازار و تعطیل شدن کارخانه‌ها همگی به بحران جدی تبدیل شده اما چه کسی پاسخگو است؟

وی با بیان اینکه ممکن است رئیس‌جمهور بگوید من با همه وجود رای آوردم و البته هم راست می‌گوید،‌ اظهار داشت: ما نمی‌گوییم او رای نیاورده است، به هر حال از همه ابزارها استفاده و به صورت مشروع و نامشروع تلاش و رای جمع کرد. همه دولت، ستاد انتخاباتی او شد و صدها نفر از عناصر دولتی مرتکب جرم شده و خلاف قانون دولت را تبدیل به ستاد انتخاباتی کردند و رای آورد؛ اما دیگر آن زمان تمام شده است.

دهقان ادامه داد: اگر دیگران پذیرفتند که وی لاجرم رئیس‌جمهور است، باید کار مردم را پیگیری کند نه اینکه به دو قطبی‌های کاذب در کشور بپردازد و خود را با مراجع و علما درگیر کند. روحانی اشتباهات فاحشی که برخی از ورشکستگان سیاسی در گذشته مرتکب شده و خود را به دامن تروریست‌های انگلیسی انداختند را انجام می‌دهد و جای تعجب دارد که در این مدت متنبه نمی‌شود.

وی همچنین یادآور شد: اکنون مهم‌ترین مسئله تعیین تکلیف کشور برای تحریم‌های جدید آمریکا است، کشور باید خود را آماده کند چرا که این تحریم‌ها بیش از گذشته اثر خواهد گذاشت. متاسفانه دولت نسبت به این موضوع سکوت کرده و رسانه‌های حامی که درآمدشان از جیب دولت تأمین می‌شود هم سکوت کردند؛ گویی انگار اتفاقی نیفتاده است!

*دولتمردان علیرغم همه هشدارها، همچنان ساده‌لوحی می‌کنند

دهقان بر همین اساس اضافه کرد: حال مدتی هم که سکوت کنید اما بعد آنکه فشار اقتصادی بیشتر کمر مردم را شکست چه؟ تا کی می‌خواهید سکوت کنید؟ اعضای هیأت نظارت بر برجام هم که افراد دولت و کسانی هستند که برجام را تصویب کرده و خسارت بزرگی را به کشور زدند.

«من فکر می‌کنم اکنون زمان آن رسیده اینها پاسخگو باشند که چرا حاضر شدند این بلا را سر کشور بیاورند و علیرغم همه هشدارهای مسئولان، همچنان ساده اندیشی و ساده‌لوحی می‌کنند و یا ناخواسته تحت تاثیر فضای بیرون از کشور قرار گرفته‌اند. اینها اکنون باید پاسخگوی رفتارشان باشند و فکر کنند که اکنون باید چه کنند.»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین یادآور شد: در هر صورت قوای مقننه و مجریه دست دولت است و در مجلس هشتم و نهم هم کامل همسو با دولت بودند لذا اکنون باید در راستای حفظ وحدت به فکر چاره و البته مردم باشند. من تعجب می‌کنم از اینکه اینها همچنان سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند حقایق را بپذیرند.

دهقان همچنین یادآور شد: آقای روحانی این وضعیت پیش‌ آمده را یک بن‌بست برای کشور می‌داند و می‌خواهد ذهن مردم را از مسائل اصلی دور و سرگرم دعواهای داخلی کند که از مسئله اصلی که اقتصاد کشور، بیکاری و تعهدات صورت گرفته از سوی روحانی است، دور کند.

* همانگونه که روحانی تعهدات قبلی خود را فراموش کرده، تعهدات کنونی را هم فراموش خواهد کرد

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه همانگونه که روحانی تعهدات قبلی خود را فراموش کرده، قطعاً تعهدات کنونی را هم فراموش خواهد کرد، عنوان کرد: در هر صورت کشور باید سر و سامانی پیدا کند چرا که این وضعیت نگران‌کننده است و دودش هم در چشم مردم می‌رود.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: این نوع رفتار غیر مسئولانه بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات اصلی و هر روز فحش و کنایه‌زدن به منتقدان واقعاً مشکلی از کشور حل نمی‌کند. حال ممکن است آقای روحانی برای خنک کردن دل خود بخواهد مرتب به یکی فحش و ناسزا بدهد و جامعه را در معرض یک دو قطبی قرار دهد که مردم حواسشان به این تعهدات نباشد و ذهن مردم از این افتضاحی که در زمینه برجام برای کشور پیش آمده، فاصله بگیرد.

ارسال نظر: