جبار آذین مطرح کرد:

برای برون‌رفت از حوزه تکرار در سینما نیازمند تحول بنیادین هستیم/ تغییر ذائقه مخاطبان باعث بی‌مهری به آثار ارزشی شده است

کدخبر: 2102414

این منتقد سینما گفت: سینمای کشور برای برون‌رفت از حوزه تکرار در همه زمینه‌ها از قبیل فیلمنامه‌نویسی، انتخاب سوژه، فیلمسازی و حتی توجه شایسته به فرهنگ مخاطبان، نیازمند تحول است.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "فرهنگ نیوز" نوشت: جبار آذین با اشاره به تغییر سلیقه مخاطبان نسبت به آثار سینمایی گفت: متاسفانه سینمای کشور دچار تکرار شده و با تغییر سلیقه مخاطبان می بینیم که بسیاری از آثار ارزشی و دفاع مقدسی ما مورد بی مهری قرار می گیرند و در مقابل آثار سطحی اجتماعی با استقبال بالایی روبه رو می شوند.

وی ادامه داد: سینمای کشور برای برون رفت از حوزه تکرار در همه زمینه ها از قبیل فیلمنامه نویسی، انتخاب سوژه، فیلمسازی و حتی توجه شایسته به فرهنگ مخاطبان، نیازمند تحول است تا از این طریق سینمای ایران و محصولات آن شامل تحولات بنیادین شود و قطعا اگر این مهم محقق نشود و سینما باز همین مسیر فعلی خود را ادامه دهد، همچنان شاهد ساخت آثار سطح پایین سینمایی و همچنین انحراف توجه مخاطب از آثار خوب و قدر سینمایی به سمت آثار ضعیف اجتماعی خواهیم بود که آسیب آن بیش از همه به خود مردم و زندگی آنها در جامعه بازخواهد گذشت.

این منتقد سینما با اشاره به راهکارهای ایجاد تحول در سینمای کشور تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که می تواند سرآغاز تحول در سینمای ایران باشد؛ برگزاری نشست های کارشناسانه با حضور مدیران کاربلد سینما و متخصصان امور فیلمسازی، متنقتدان و رسانه ها است.

آذین در همین زمینه افزود: از سوی دیگر باید در این نشست ها از حضور کارشناسان امور اجتماعی، خانوادگی و روانشناسی نیز بهره برد تا از این طریق در این نشست ها تعریف جدید و به روز از سینما ارائه شده و راهکارها و مناسبات تازه سینمای کشور تبیین شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سینمای کشور طی سال های اخیر به خاطر بی توجهی به مقوله های اصلی آن ضربه های شدیدی خورده است، خاطر نشان کرد: برای اینکه سینما هدفمند و قانونمند شود لازم است که نشست های کارشناسانه برگزار شده و ماحصل آن در قالب لایحه و توسط دولت به مجلس ارائه شود تا به قانون تبدیل شود و بعد از آن نیز باید این قانون توسط مسئولین وزارت ارشاد و سایر مسئولین فرهنگی و هنری در سینما اجرایی شود.

ارسال نظر: