ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در "تابستانه کتاب" آغاز شد

کدخبر: 2102464

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح "تابستانه کتاب" در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کتابفروشان می‌توانند تا 30 تیرماه با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir در طرح «تابستانه کتاب» ثبت نام کنند .

در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ۲۰ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱ میلیون ریال است. خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب» خریداری کنند.

گفتنی است، سقف یارانه در این طرح براساس معیارهایی چون موقعیت جغرافیایی، متراژ کتابفروشی، تعداد کتاب و میزان فروش در طرح های قبل، تغییر خواهد کرد .

کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح باید دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند. در صورت تازه تأسیس بودن کتابفروشی حداکثر تا یکسال کتابفروش می تواند با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان مبنی بر در شرف دریافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام کند .

همچنین، نظر به مکانیزه بودن طرح، کتابفروشی‌ها باید به رایانه مجهز بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند. کتاب های فروخته شده باید آنلاین و همزمان با فروش آن در سایت ( ketab.ir ) ثبت شوند .

لازم به ذکر است که نصب پوستر طرح، در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان طرح مذکور الزامی است .

همچنین، ارتکاب هر یک از موارد زیر در طرح اعطای تسهیلات به کتابفروشی‌ها تخلف محسوب می‌شود . - واگذاری کتابفروشی به غیر - ارائه اطلاعات نادرست در اسناد ثبت نام کتابفروشی - ثبت کتاب خارج از زمان خرید - کتابفروشی ملزم به ارایه اطلاعات واقعی خریداران اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه و ارایه دیتای واقعی است . - فروش کتب آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند - امکان خرید بیش از دو نسخه از یک عنوان برای هرخریدار وجود ندارد . - عدم تطابق اطلاعات کتابها و فروش؛ - تفاوت غیر متعارف قیمت کتاب با قیمت درج شده در فاکتور - عدم تطبیق تعداد کتاب های فروخته شده با تعداد درج شده در فاکتور؛ - فروش محصولات غیر از کتاب و ثبت اطلاعات کتاب در فاکتور؛ - عدم ارائه تخفیف طرح به مشتری؛ - فروش کتاب های غیر مشمول در طرح و ثبت عناوین دیگر در فاکتور خریدار؛ - جعلی بودن مشخصات خریدار؛ - عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی مؤسسه خانه کتاب.

ارسال نظر: