در اساسنامه جدید دولت دخالت مستقیم در امور اجرایی فدراسیون‌ها ندارد

داورزنی: تا آخر هفته هیات مدیره جدید پرسپولیس معرفی می‌شود/ سفرهای خارجی باید به نفع ورزش کشور باشد

کدخبر: 2102473

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: طبق صحبتی که با وزیر ورزش داشتیم تا آخر هفته هیأت مدیره پرسپولیس هم معرفی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا داورزنی در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی اسکیت اظهار داشت: قبل از پایان سال 95 اصلاحاتی را در نحوه انتخابات فدراسیون‌ها داشتیم و یک مقدار فیلتر حضور نامزدها را تخصصی‌تر کردیم و سابقه اجرایی را بیشتر در نظر گرفتیم. از طرف دیگر اهلیت حضور در انتخابات با تائید چند نفر از اعضا هم مهم بود. رقابت خوبی را امروز شاهد بودیم و ما هم در وزارت ورزش به منتخب مجمع احترام و او را حمایت می‌کنیم. اسکیت از رشته‌های مهیج است و در این چند سال کارهای خوبی انجام داده است ما هم از برنامه‌های توسعه‌ای حمایت می‌کنیم.

وی در مورد اینکه پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال چه زمانی آزاد خواهد شد،‌گفت:‌ این موضوعی است که فدراسیون دنبال می‌کند و وزارت خارجه و بانک مرکزی هم پیگیر هستند. با شرایط موجود امید است که فدراسیون در آینده نزدیک به پولش برسد. از طرفی تحریم‌ها وجود دارد و با اتفاقات خوبی که در بخش بانکی افتاده امیدوار هستیم.

داورزنی در مورد اینکه اعضای هیأت مدیره پرسپولیس چه زمانی مشخص می‌شوند، گفت: برای ما هر دو باشگاه مهم هستند چون هواداران زیادی دارند. اینکه کدام تیم اولویت داشته باشد مطرح نیست. طبق صحبتی که با وزیر ورزش داشتیم تا آخر هفته هیأت مدیره پرسپولیس هم معرفی می‌شود.

داورزنی در مورد اینکه اسپانسر فن‌دربی سرخابی‌ها چقدر قدرت دارد هر دو تیم را می‌خواهد به اروپا ببرد، گفت: در این مورد برنامه تجاری وجود دارد و بازی با هماهنگی دو باشگاه و صدا و سیما انجام خواهد شد و درآمد خوبی هم برای هر دو باشگاه وجود خواهد داشت. مشکل در این زمینه نیست.

وی در مورد اینکه سرخابی‌ها به خصوص استقلال هزینه‌های زیادی در فصل نقل و انتقالات کردند، گفت: اجازه دهید در این مورد هیأت مدیره دو باشگاه تصمیم بگیرند و نظارت کنند. طبیعی است برنامه‌هایی که این دو باشگاه تدوین می‌کنند بر اساس درآمدزایی‌شان است و وزارت ورزش هم چیزی را تحمیل نمی‌کند چون هیأت مدیره نقش کلیدی دارد و خودشان باید تصمیم بگیرند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه عملکرد تکواندو در مسابقات جهانی خوب نبود و برنامه‌تان برای این رشته چیست، گفت: تکواندو در مجموع فعالیت‌ها در ارزیابی سال 95 چه توسعه‌ای، چه استعدادیابی و چه زیرساختی به عنوان فدراسیون برتر شناخته شده اما در المپیک جهانی انتظار این بود که قهرمانی را تکرار کنند اما سوم شدند. انتظارات را هم همین فدراسیون به وجود آورده. یک مقدار اختلاف نظرها و همدلی که باید باشد، نیست و کمرنگ شده است اهالی تکواندو اختلاف سلیقه دارند و راه حلش این است که انسجام گذشته را مجددا به وجود بیاوریم.

داورزنی ادامه داد: در آینده نزدیک آسیب‌شناسی می‌کنیم و هر اقدامی لازم باشد صورت می‌گیرد. محور کلیدی بحث تفرقه‌ای است که به وجود آمده است و این موضوع هم جامعه تکواندو را تخریب کرده است. همه مردم انتظار دارند که تکواندو روی سکوی قهرمانی بایستد. در مجموع همه باید کمک کنیم انسجام به وجود بیاید.

وی در مورد وضعیت فدراسیون تیراندازی با کمان عنوان کرد: صحبتی که با دوستان در فدراسیون داشتیم این بود که اساسنامه‌ای که به فدراسیون جهانی رفته به تصویب دولت نرسیده است. تلاش ما این است که اساسنامه‌ای که چارچوب داخلی و منشور المپیک را رعایت کند را تصویب کنیم. بعد از تصویب مجمع برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: اساسنامه که در دست بررسی، حرمت کلی کار را دارد. 70 درصد اساسنامه بین همه فدراسیون‌ها مشترک است و 30 درصد باقیمانده بر اساس مواردی است که فدراسیون‌های جهانی اعلام می‌کنند. در اساسنامه جدید این طور نیست که دولت دخالت مستقیم در امور اجرایی داشته باشد. در اساسنامه جدید نماینده دولت در مجامع حضور دارند و این معنایش دخالت نیست. کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2016 17 بند را اعلام کرد که در آن چه اختیاراتی را فدراسیون‌ها داشته باشند و دولت‌ها چه نقشی دارند. نمی‌توان به دولت بگوییم که همه چیز را بدهد و دخالتی هم نکند. کمیته ملی المپیک هم با این موضوع مخالف است. دولت در سیاست‌گذاری کلان نقش دارد و روی برنامه‌ها نظارت می‌کند اما متاسفانه برخی مواردی را مطرح می‌کنند که پارادوکسی را ایجاد می‌کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت دوشغله‌ها و اینکه گفته می‌شود درخشان و پولادگر دوشغله هستند گفت: این افرادی که نام بردید دوشغله نیستند هر رئیسی که دوشغله باشد طبق قانون به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد.

داورزنی در بیان در مورد اردوهای بین‌المللی تیم‌ها و شرایط دریافت مجوز شورای برون مرزی گفت:‌ سیاست کلی سال 96 که توسط وزیر در 20 ماده ابلاغ شده در جهت اقتصاد مقاومتی است. منابع ارزی را باید به خوبی مدیریت کنیم. در سال گذشته حدود 8 میلیون دلار صرف هزینه اردوهای تیم‌ها و رشته‌های مختلف شده که رقم بالایی است. سفرها باید به نفع ورزش کشور باشد. صرف اردوی تدارکاتی در یک سالن یا یک زمین خارج از کشور که همان امکانات در کشور هم وجود دارد، درست نیست و در این مورد سخت‌گیری می‌شود. سفر تدارکاتی باید توام با برگزاری مسابقه آن هم در زمینه ملی یا باشگاهی خوب باشد. این موضوع را به همه فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها اعلام کردیم.

ارسال نظر: