مصرف برق در کشور رکورد زد

کدخبر: 2102490

با گرم تر شدن هوا در روزهای اخیر، گزارش های مصرف برق حاکی از بالا رفتن پیک مصرف متناسب با این وضعیت است تا جایی که روز گذشته اوج بار مصرفی برق رکورد شکست و به ۵۱ هزار و ۶۳۶ مگاوات رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اوج مصرف برق دیروز (شنبه) به 51 هزار و 636 مگاوات رسید و به این ترتیب رکورد پیک مصرف برق شکسته شد.

با گرم تر شدن هوا در روزهای اخیر، گزارش های مصرف برق حاکی از بالا رفتن پیک مصرف متناسب با این وضعیت است تا جایی که روز گذشته اوج بار مصرفی برق رکورد شکست و به 51 هزار و 636 مگاوات رسید.

براساس این گزارش، این میزان مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته 5 هزار و 582 مگاوات رشد رشد داشته است که رشد قابل توجهی به نظر می رسد.

همچنین کل مبادلات برق در روز گذشته یک هزار و 909 مگاوات بوده که حدود یک هزار و 250 مگاوات آن صادر، و 656 مگاوات آن مربوط به واردات بوده است.

گفتنی است میزان مصرف برق صنایع نیز در این روز برابر با 3 هزار و 862 مگاوات بوده که نسبت به روز جمعه بیش از 360 مگاوات کاهش داشته است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو دیروز گفت: با توجه به افزایش درجه حرارت و گرمای زودرس، امسال پیک بار مصرف برق در برخی استان‌های کشور در خردادماه اتفاق افتاده که در نوع خود بی سابقه است.

«هوشنگ فلاحتیان» ادامه داد: در خردادماه سال جاری دمای هوای سیستان و بلوچستان به بالای 55 درجه و دمای هوای اهواز در روزهای اخیر تیرماه به 54 درجه رسید که این امر افزایش بی‌سابقه مصرف برق را در این استان‌ها و سایر استان‌های نوار جنوبی کشور بدنبال داشته است.

ارسال نظر: