کمیته امداد امام خمینی(ره):

هیچگونه تغییری در فرآیند پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد ایجاد نشده است

کدخبر: 2102496

کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد براساس بررسی های کارشناسی و میدانی همکاران کمیته امداد، هیچگونه تغییری در فرآیند پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد ایجاد نشده و نظام پرداخت مستمری کما فی السابق انجام می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) روابط عمومی این کمیته اطلاعیه‌ای پیرامون یک خبر منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است پیرو انتشار خبری با عنوان قطع یک شبه مستمری تعدادی از مددجویان کمیته امداد/ تماس بگیرید اما امیدی نیست به آگاهی می رساند بر اساس بررسی های کارشناسی و میدانی همکاران کمیته امداد، هیچگونه تغییری در فرآیند پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد ایجاد نشده و نظام پرداخت مستمری کما فی السابق انجام می شود.

ذکر این مطلب ضروری است که متاسفانه افزایش میزان مستمری علیرغم تصریح قانون، از طریق دستگاه های حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام نمی شود و همین مسئله علاوه بر بروز مشکلات فراوان در تنظیم سیاست های حمایتی سبب ساز سردرگمی و گاه اعترافی مددجویان تحت پوشش این دستگاه های حمایتی شده است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ششصد هزار خانواده از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مشمول بهره گیری از قانون افزایش میزان مستمری هستند که به دلیل احتمال بروز برخی تغییرات در شرایط خانواده نظیر فوت سرپرست خانواده و یا ازدواج مددجویان و یا دلایل دیگر، امکان بروز تغییرات در نحوه پرداخت مستمری وجود دارد که مقوله ای کاملا طبیعی بوده و در طول سالیان گذشته نیز جاری بوده است.

به عنوان مثال از میان مددجویان شهرستان فومن که در گزارش اشاره شده است در طول ماه گذشته پرونده ۴ خانواده تک نفره به دلیل فوت مددجو مختومه شده و دو خانوار نیز به دلیل فوت سرپرست خانواده، تغییراتی در نحوه پرداخت مستمری شان عارض شده است.

همچنین بر اساس داده های بانک اطلاعاتی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد دو مددجو با مشخصات فامیلی(ق- د) وجود دارند که اولی خانمی با ۸۷ سال سن و دومی خانمی با ۶۴سال سن تحت پوشش کمیته امداد فومن قرار دارند و هیچگونه تغییری در پرداخت مستمری شان به وجود نیامده است.

ارسال نظر: