توضیحات سازمان حج درخصوص تجمع روز گذشته خانواده‌های شهدای منا

کدخبر: 2102520

سازمان حج و زیارت درخصوص تجمع روز گذشته خانواده‌های معظم شهدای منا مقابل این سازمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در این بیانیه تاکید شده است: به اطلاع ملت شریف ایران و رسانه های جمعی می رساند: همانگونه که خانواده معزز شهدا مطلع می باشند بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از اولین لحظات وقوع فاجعه ی منا تا به امروز، در موضوع شهدای منا و رسیدگی به امور و دغدغه های خانواده های شهدا نه تنها اهتمام جدی داشته اند بلکه فراتر از وظایف قانونی و سازمانی خود با به کارگیری تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی تلاش کرده اند.

در طول این مدت، سازمان و بعثه همواره و با افتخار پذیرای خانواده های عزیز شهدای منا و استماع مطالب آنها و پی گیری دغدغه ها و مطالبات ایشان بوده اند. رضایتمندی بخش عمده ای از خانواده های شهدای منا از تلاش های پیدا و پنهان انجام گرفته، موید این امر است.

در چنین شرایطی و در حالی که درب سازمان همیشه به روی این عزیزان باز بوده است، جای شگفتی است که چرا حضور نامتعارف تعداد اندکی از عزیزان در مدخل سازمان (که بلافاصله به داخل سازمان دعوت شدند) در اقدامی تعجب برانگیز توسط بخشی از صدا و سیما به گونه ای غیرمنصفانه منتشر می شود و ضمن نادیده گرفتن همه اقدامات و تلاشهای قبلی, حتی نشست طولانی ایشان با نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج به محض ورود به سازمان، کاملا نادیده انگاشته می شود و حتی در خبر مذکور کوچکترین اشاره ای به آن نمی شود؟! ضمن احترام به همه خانواده های معظم شهدا, مجددا تاکید می کند سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تا کنون نقش خود را در رسیدگی به امور خانواده های معزز شهدا فراتر از وظایف قانونی ایفا نموده اند و همچنین در کنار اقدامات دیگر دستگاهها، علیرغم محدودیتهای ناشی از قطع روابط، با ارایه مستندات جمع آوری شده توسط بعثه مقام معظم رهبری، موضوع اخذ دیه از عربستان به عنوان مطالبه اصلی تعدادی از عزیزان با جدیت در مذاکرات مطرح شده است.

بدیهی است تشرف حجاج در سالجاری تدبیر و تصمیم نظام بوده و سازمان مجری تصمیمات است.

همچنین با اشاره بر وجود فضای همکاری بسیار خوب بین سازمان و رسانه ها و حضور مستمر و برنامه ریزی شده خبرنگاران محترم در سازمان، تاکید می شود نسبت به رفتار خودسرانه، نامتعارف و نسنجیده یکی از عوامل انتظامات در مواجه با یکی از خبرنگاران، سریعا و قاطعانه رسیدگی شد.

ارسال نظر: