جعفری خبر داد؛

خانه "سیمین" و "جلال آل‌احمد" تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر: 2102523

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از پایان عملیات مرمت و نصب ملحقات خانه سیمین و جلال آل احمد تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا جعفری در تشریح آخرین وضعیت خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از اقدامات مربوط به مرمت خانه به پایان رسیده است و در تلاش هستیم تا با آماده سازی حیاط و نصب ملحقات و اسبابی که پیش از مرمت در خانه بود، حال و هوای گذشته عمارت را زنده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت چیدمان درست وسایل در خانه سیمین و جلال آل احمد عنوان کرد: برای آن که خانه به حالت اولیه خود درآید و به طور کامل بیانگر شخصیت و سبک زندگی این دو نویسنده بزرگ باشد، حساسیت ویژه ای را در خصوص نصب و چیدمان اسباب و ملحقات به خرج می دهیم تا مخاطب بتواند به درستی با محیط ارتباط برقرار کند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به ایمن سازی عمارت سیمین و جلال آل احمد پرداخت و تصریح کرد: تا اواسط تیرماه تمامی اقدامات مربوط به ایمن سازی و مرمت پایان می یابد و امیدواریم با نصب کامل و چیدمان وسایل، پایان تیرماه شاهد بهره برداری از این خانه تاریخی و فرهنگی باشیم.

جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه بهره برداری از پروژه گفت: مانند بسیاری از پروژه های فرهنگی، مدیریت این بنا بر عهده شهرداری تهران خواهد بود اما سیاست بهره برداری از بنا هنوز تعیین تکلیف نشده است. در واقع، هنوز مشخص نیست که هزینه نگهداری بنا از محل بحث های درآمدی تامین می شود یا اعتبار و بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته می شود.

وی افزود: پس از تحویل پروژه مشخص می شود که بنا باید به صورت خودکفا یا به صورت هزینه ای اداره شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر رضایت ورثه از اقدامات صورت گرفته در خانه سیمین و جلال آل احمد بیان کرد: ورثه در ابتدای کار نگران نحوه بهره برداری از بنا بودند، اما پس از برگزاری جلسات مختلف و ارائه توضیحات کافی دوستان متوجه شدند که با اقدامات شهرداری قرار است این مکان به مرکز ثقل ادبیات و کتابخوانی در پایتخت تبدیل شود. از این رو، تمامی نگرانی ها به طور کامل از بین رفت.

ارسال نظر: