تمدید ۴۸ ساعته ضرب‌الاجل کشورهای عربی به قطر

کدخبر: 2102529

کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین به درخواست امیر کویت مهلت پاسخ قطر به لیست درخواستی آنها برای احیای روابط را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ فارس به نقل از خبرگزاری کونا نوشت: دولت کویت از 4 کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین درخواست کرد تا مهلت قطر برای پاسخ دادن به شروط 13 گانه انها 48 ساعت دیگر تمدید شود.

این درخواست پس از دیدار امیر کویت با شیخ محمد آل ثانی وزیر خارجه قطر که حامل نامه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به 4 کشور عربی بود مطرح شد.

به دنبال این درخواست، شبکه العربیه گزارش داد که ریاض، قاهره، منامه و ابوظبی با درخواست امیر کویت موافقت کرده و ضرب الاجل قطر برای پاسخ به لیست درخواستی آنها برای 48 ساعت دیگر تمدید شد.

این تمدید درحالی صورت گرفت که دوحه از آماده بودن نامه رسمی پاسخ خود به کشورهای عربی خبر داده بود و اعلام کرده بود که روز دوشنبه رسما آن را به کویت تحویل خواهد داد.

مهلت تعیین شده 4 کشور عربی به قطر نیمه شب یک شنبه به پایان رسید.

روز یک شنبه وزیر خارجه قطر تلویحا گفته بود که پاسخ کشورش به این درخواستها منفی است. وی در یک نشست خبری با وزیر خارجه ایتالیا در رم گفته که این درخواستها به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ دوحه منفی باشد.

«خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز درباره این بحران گفته که همسایگانش به دنبال ساقط کردن حکومت دوحه هستند.

وی افزود: در صورت لزوم قطر آماده دفاع از حاکمیت خودش است.

وزیر دفاع قطر با اشاره تحرکات عربستان و دیگر کشورهای عربی گفت که دوحه احساس می‌کند توسط دوستانش از پشت خنجر خورده است.

ارسال نظر: