با برگزاری تظاهرات

مردم سراسر آمریکا خواستار استیضاح ترامپ شدند + تصاویر

کدخبر: 2102537

صدها نفر از معترضان آمریکایی در سراسر این کشور علیه رئیس‌جمهور کشور خود تظاهرات برپا کردند و از کنگره خواستند که وی را استیضاح کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مردم سراسر آمریکا روز یکشنبه (دیروز) به وقت محلی یعنی دو روز قبل از روز استقلال، در خیابان‌های این کشور تظاهرات برپا کردند و از کنگره خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

شبکه «ان بی سی» گزارش کرد، در لس آنجلس، معترضان یک تابوت سیاه رنگ را حمل می‌کردند که با گل‌های قرمز، سفید و آبی تزئین شده بود و روی آن نوشته شده بود «ریاست‌جمهوری 1789 تا 2017».

در «آستن» ایالت تگزاس، معترضان از کنگره ایالتی به سمت ساختمان شهرداری حرکت کردند و شعار می‌دادند: «ما چه می‌خواهیم؟ استیضاح! این استیضاح چه زمانی باشد؟ همین حالا».

برخی از طرفداران ترامپ نیز در حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا به خیابان آمدند و با معترضان آمریکایی روبرو شدند و یکی از آنها در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی گفت: «در این نقطه از زمان، دلیلی برای استیضاح رئیس‌جمهور وجود ندارد. او هیچ جرمی مرتکب نشده است. هیچ دلیلی برای استیضاح او وجود ندارد. فکر نمی‌کنم اصلاً آنها بدانند استیضاح چه مفهومی دارد».

در میان افرادی که خواستار استیضاح ترامپ هستند، «ال گرین» نماینده ایالت تگزاس بود که برای اولین بار خواستار در 17 مه در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح ترامپ به دلیل ممانعت از اجرای عدالت شد و در میان صدها معترضی که روز یکشنبه در آستن علیه ترامپ اعتراض کردند، خواسته خود را تکرار کرد.

در سانفرانسیسکو نیز، شماری از معترضان در نزدیکی «امبارکادیرو» تجمع کردند و نوشته‌هایی به دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: «او را محبوس کنید».

یکی از معترضان و فعالان سیاسی می‌گفت: «با صدای بلند مقاومت کنید. به اندازه‌ای بلند که حتی صدای بسته شدن در وقتی که ترامپ را بیرون می کنند، شنیده نشود».

در لس آنجلس نیز هزاران نفر از معترضان به همراه «براد شرمن» نماینده ایالت کالیفرنیا خواستار استیضاح ترامپ شدند. شرمن روز یکشنبه گفت: «هر روز، دموکرات ها، جمهوری‌خواهان و تمامی جهان از جدیدترین نمونه رفتارهای رئیس‌جمهور آماتور آمریکا بهت زده می‌شوند».

در نیویورک سیتی نیز معترضان مقابل هتل ترامپ شعار سرمی‌دادند و برخی از هواداران ترامپ نیز در حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا شعار سرمی‌دادند.

در فیلادلفیا نیز طرفداران ترامپ و مخالفان وی شعارهای متقابل سرنمی‌دادند بلکه دو نفر از معترضان به ترامپ بعد از آن دستگیر شدند که یکی از طرفداران ترامپ را مقابل یک باشگاه شبانه مورد حمله قرار دادند.

بنا بر گزارش ان بی سی، یکی از افسران پلیس در درگیری میان هواداران و مخالفان ترامپ در لس‌آنجلس زخمی شد. در آیووا نیز معترضان از پل سنتنیال به سمت پارک «شوبرت» در راک آیلند ایالت ایلینوی حرکت کردند.

ارسال نظر: