در تقاطع های پایتخت صورت می‌گیرد؛

ثبت دو نوع تخلف به وسیله سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز

کدخبر: 2102610

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: در سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمزدر تقاطع های شهر تهران، دو نوع تخلف ثبت می گردد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی کنترل ترافیک تهران، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه در سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمزدر تقاطع های شهر تهران، دو نوع تخلف ثبت می گردد، گفت: تخلف اول هنگامی رخ می دهد که وسیله نقلیه از خط ایست عبور کرده و در منطقه خط کشی مسیر عابر توقف نماید جریمه برای آن ثبت خواهد شد و تخلف دوم زمانی رخ می دهد که وسیله نقلیه ضمن عبور از خط ایست، از منطقه خط کشی عابر پیاده نیز به طور کامل عبور می کند و در این صورت جریمه ای دیگر ثبت می گردد.

مهندس وزیری در ادامه با بیان اینکه در تقاطع های سطح شهر تهران، جهت عبور ایمن عابرین پیاده، منطقه ای به نام مسیر عابر در 4 جهت تقاطع وجود دارد افزود: در هر جهت تقاطع قبل از کانال عابر و با فاصله 1 متری از آن، یک خط به نام خط ایست نیز وجود دارد که رانندگان ملزم به توقف کامل در پشت این خط در زمان زرد یا قرمز بودن چراغ راهنمایی هستند.

مهندس وزیری افزود: این سیستم هم‌اکنون در بسیاری از نقاط جهان و کشور‌های پیشرفته در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از پیشرفتهترین الگوریتم‌های روز، امکان دستیابی به دقت بسیار بالا در قرائت متن پلاک- حتی فراتر از توانایی چشم انسان-‌‌ را فراهم می‌کند. در واقع همین دقت بالاست که به‌کار‌گیری روز‌افزون چنین سیستم‌هایی را به عنوان یک سامانۀ مورد اطمینان و کارا جهت بروز تخلفات رانندگی موجب شده است. که در حال حاضر تعداد 200 سامانه دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سطح شهر تهران نصب و جانمایی شده است و در حال تکمیل در برنامه های آتی می باشد.

ارسال نظر: