قاضی‌عسکر خبر داد:

تکمیل ظرفیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۹۶

کدخبر: 2102643

سرپرست حجاج ایرانی از تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام در کاروان‌های حج خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تصمیم نظام، کارهای حج ۹۶ با قوت دنبال خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر برگزار شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آمادگی تمامی بخش‌ها برای برگزاری حج امسال تأکید کرد: با وجودی که ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شده است و حتی گروهی هم به عنوان رزرو ثبت نام کرده‌اند ولی متأسفانه عده‌ای دنبال تحریک و فضاسازی علیه حج هستند.

سرپرست حجاج ایرانی موجی را که در داخل کشور علیه فریضه حج راه انداخته شده است بسیار خطرناک توصیف کرد و با اشاره به اینکه دیروز در دیداری دو ساعته با تعدادی از خانواده‌های شهدای منا مطالبات آن‌ها مطرح و توضیحات لازم ارائه شد، گفت: در روزهای اخیر عده‌ای فضای تلخی علیه حج و سازمان حج و زیارت بوجود آورده و برخی رسانه‌ها در آستانه برگزاری حج به دنبال فضاسازی علیه این فریضه بزرگ و تاثیرگزار دینی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: براساس تصمیم نظام، کارهای حج ۹۶ طبق روال عادی با قوت دنبال خواهد شد.

وی افزود: تفاهم نامه امضا شده با وزارت حج عربستان، همچنان با قوت در حال پیگیری است و مجموعه نظام باید پشتیبان تصمیم اتخاذ شده باشند تا این فضای منفی شکسته و جلوی تبلیغات علیه فریضه حج گرفته شود.

در ادامه این جلسه آقایان نصراله فرهمند سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعت هلال احمر از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های هواپیمایی، اسکان، تغذیه، تدارکات، حمل و نقل درون شهری و امور پزشکی و درمانی گزارشی ارائه و تأکید کردند: که امور اجرایی هر بخش با روال طبیعی جلو رفته است.

دکتر مرعشی اضافه کرد: تمامی پزشکان مرد و زن برای خدمات رسانی به ضیوف‌الرحمان تأمین و داروهای مورد نیاز زائران بسته‌بندی شده و قرار است به عربستان منتقل شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فضای صمیمانه موجود میان بعثه و سازمان حج تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر هفته حج شد.

حجت الاسلام و المسلمین مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در پایان این جلسه از آماده شدن بسته‌های فرهنگی زائران حج ۹۶ خبر داد و نماینده ولی فقیه تأکید کرد که هر چه سریعتر این بسته‌ها به کاروان‌ها تحویل و میان زائران توزیع شود تا بتوانند قبل از سفر از آن‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر: