وزیر کشور در همایش منتخبان شوراها:

مطالبات اصلی مردم طبق نظرسنجی‌ها مباحث معیشتی و بیکاری است

کدخبر: 2102652

رحمانی‌فضلی گفت: مطالبات اصلی مردم طبق نظرسنجی ها مباحث اقتصادی، معیشتی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلان شهرهای تهران درباره مسئله انتخاب شهردارها با توصیه‌ای به منتخبان شوراها، گفت: شوراها و شهرداری‌ها یک نهاد خدماتی عمرانی آبادانی هستند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان‌اینکه این به این معنی نیست که شوراها نباید نگاه سیاسی داشته باشند و یا اینکه گروه سیاسی حاکم انتخابی متناسب با نگاه خود نکند، افزود: باید در عزل و نصب‌ها براساس دیدگاه شایسته‌سالاری و بر محور قانون حرکت کرد.

وزیر کشور در همین زمینه تاکید کرد: مثلا اگر در انتخاب شهردار 5 نفر مدنظر است، فردی که از نظر سیاسی هماهنگ‌تر و از نظر اجرایی بهتر است را می‌توان انتخاب کرد، اما اگر در این بین 4 نفر تخصص لازم را دارند و فردی را که‌ تنها از نظر سیاسی همراه است را انتخاب کنیم، در این شرایط جایگاه شورای شهر تغییر خواهد کرد، به خصوص در شرایط فعلی که بعد از انتخابات‌ها اکثریت نهادهای مدنی با رای مردم رویکرد مشخصی دارد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در مجلس نگاه اصلاح‌طلبی و اعتدالی حاکم است و در شوراها هم‌ همین طور و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رئیس‌جمهوری اعتدال‌گرا انتخاب شد.

وی تاکید کرد: مطالبه به حق مردم‌ این است که این جریان و نگاه در عمل برای مردم‌ چه خواهد کرد. مطالبات اصلی مردم طبق نظرسنجی‌ها مباحث اقتصادی، معیشتی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.

ارسال نظر: