روایت "عاشورای منا" از آدم کشی رژیم آل سعود

کدخبر: 2102664

کارگردان مستند "عاشورای منا" گفت: در این مستند ابتدا از چگونگی تشکیل رژیم سعودی صحبت می شود و از نقش حمایتی این رژیم در کشتار و افراطی گری گفته می شود و حوادث مختلف در سال های گذشته که منجر به شهادت حجاج شده اند موشکافی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا کارگزار :: حسین سیاف زاده از اتمام مراحل تولید مستند "عاشورای منا" خبر داد.

کارگردان مستند «عاشورای منا» تشریح کرد: ایده ی ساخت مستند عاشورای منا 3 ماه پس از این حادثه بوجود آمد. ما مشغول پروژه ی سفیر منا روایت‌گر زندگی شهید رکن آبادی بودیم که ایشان هم از حادثه دیدگان این فاجعه بودند. به دلیل شهادت شهید رکن آبادی در این فاجعه بسیاری از کسانی که در این خصوص با آنها صحبت کردیم کسانی بودند که در حادثه حضور داشتند و به نوعی از راویان این ماجرا بودند. پس به این فکر افتادیم که در کنار ساخت مستند سفیر منا، مستندی در خصوص اصل فاجعه ی منا و این آدم کشی عظیم تولید کنیم.

کارگردان مستند "عاشورای منا" اضافه کرد: در این مستند ابتدا از چگونگی تشکیل رژیم سعودی صحبت می شود و از نقش حمایتی این رژیم در کشتار و افراطی گری گفته می شود و حوادث مختلف در سال های گذشته که منجر به شهادت حجاج شده اند موشکافی میشود سپس با این پیش زمینه ها اتفاقات حج سال 94 بررسی می شود.

وی افزود: اتفاق جالبی که در ساخت این مستند افتاده همراه بودن شهید سید حمید رضا حسینی شهید خبرنگار صدا و سیما، با روایت قصه است که تا آخر همراه این همراهی ادامه دارد. شهید حسینی موضوع سقوط جرثقیل را روایت می کند و حتی در روز عرفه هم حضور دارد اما در حادثه منا به شهادت می رسد.

مستند عاشورای منا در 30 دقیقه به کارگردانی حسین سیاف زاده در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و هم اکنون آماده پخش از سیمای ملی است.

ارسال نظر: