هانی‌زاده در گفتگو با «نسیم آنلاین:

دستگاه دیپلماسی بسیار ساده از نشست منافقین در فرانسه عبور کرد/ اگر دولت روحانی مقتدر بود با فرانسه قطع رابطه می‌کرد

کدخبر: 2102669

این کارشناس مسائل سیاست‌خارجی اظهار داشت: اگر دولت دوازدهم، یک دولت مقتدر بود به خاطر حضور این گروهک تروریستی در پاریس، بیانیه صادر می‌کرد، با فرانسه قطع رابطه و رابطه خود را با سایر کشور‌های اروپایی تقویت می‌کرد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »،‌ در خصوص برگزاری نشست سالانه منافقین در فرانسه هم زمان با حضور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این کشور اظهار داشت: این نشست یک عرضه اندامی و حرکت نمادین از سوی گروهک تروریستی منجد منافقین می‌باشد؛ گاها در پاریس اجتماع و بیانیه صادر می کنند و برخی از ورشکستگان سیاسی مثل فرزند شاه فراری ایران رضا پهلوی در این اجتماع شرکت دارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و اروپا گفت: به نظر می‌رسد این نشست یک حرکت نمایشی است اما انتظار می رفت که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران یک بازخورد تند نشان بدهد بیانیه صادر کند و مذاکرات خود را با مقامات فرانسوی به حالت تعلیق در می‌آورد.

هانی‌زاده با ابزار تاسف بیان کرد: محمدجواد ظریف به سادگی و با خونسردی از نشست منافقین در فرانسه عبور کرد هرچند این حرکت منافقین کاملا شکست خورده است، و از نظر اجرایی یک گروهک فرسوده و بی‌خاصیت است، جمعی ورشکسته سیاسی در پاریس دست به تکدی‌گری سیاسی و مالی بزنند، فقط بیانیه صادر کردند اما انتظار می‌رفت وزیر امور خارجه واکنش تندی نشان دهد.

وی در ادامه افزود: اگر دولت دوازدهم، یک دولت مقتدر بود به خاطر حضور این گروهک تروریستی در پاریس، بیانیه صادر می‌کرد‌، با فرانسه قطع رابطه و ارتباط خود را با سایر کشورهای اروپایی تقویت می‌کرد اما این اتفاق صورت نگرفت بیانگر این است که متاسفانه دستگاه دیپلماسی ایران بسیار ساده از این مسائل عبور می‌کند.

هانی‌زاده درباره رابطه فرانسه با گروهک تروریسی مناقین بیان کرد :فرانسه ارتباط سنتی با گروهک های تروریستی دارد و از ابتدا کانون پذیرای آنها بوده است، پذیرا بودن فرانسه از منافقین، باج خواهی فرانسه از ایران است؛ این ورشکستگان سیاسی در یک دوره زمان در اختیار رژیم بعث عراق بوده و اکنون در فرانسه هستند و از این‌ها به عنوان ابزار دیپلماسی فشار بر ایران استفاده می‌شود.

وی در بیان هدف از برگزاری این نشست بیان کرد: گروهک تروریستی منافقین میخواهند وانمود کنند در صحنه سیاسی هستند و که این مسئله بیشتر جنبه تبلیغات سیاسی دارد.

هانی‌زاده درباره گفتگو جان مک‌کین و سرکرده منافقین اظهار داشت: مسائل آخرین تحولات ایران و همچنین نقش ایران در خاورمیانه ارتباطی به گروهک تروریستی منافقین ندارد.

این کارشناس مسائل غرب در برابر اظهارات سناتور آمریکایی گفت سوریه سیاست خاصی دارد و سیاست خود را دنبال می کند .بشار اسد با رای مردم خود انتخاب شده و دولت سوریه بیش از شش سال است در مقابل گروهک های تروریستی ایستادگی میکند اگر شش سال دیگر هم لازم باشد دولت سوریه در مقابل گروهک‌های تروریستی مقاومت خواهد کرد و این ارتباطی با سایر کشورها ندارد.

وی در پایان بیان کرد: نشست منافقین در پاریس با شرکت مک کین سناتور تند رو جمهوریخواه که لابی صهیونیست هستند و برخی شخصیت های صهیونیستی برگزار شد تاکید کرد خیلی اهمیت اجرایی و سیاسی ندارند؛ اکنون در ساختارهای قدرت کشورهای متبوع خود جایگاهی ندارند و برای فشار بیشتر به ایران از مواضع خود عدل بکند در حالیکه است که این اتفاق نخواهد افتاد.

*گفتگو از محدثه حسینی

ارسال نظر: