نخست‌وزیر فرانسه:

وضعیت فوق‌العاده فرانسه اول نوامبر برداشته می‌شود

کدخبر: 2102680

نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه گفت وضعیت فوق‌العاده در این کشور که پس از حملات تروریستی داعش در نوامبر سال ۲۰۱۵ تمدید شده از روز اول نوامبر سال جاری (برابر با دهم آبان‌ماه) برداشته خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «ادوارد فیلیپ»، نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد وضعیت فوق‌العاده در این کشور از تاریخ اول نوامبر سال جاری میلادی (برابر با دهم آبان‌ماه) برداشته می‌شود.

فرانسه بعد از رشته حملات گروه تروریستی داعش در 13 نوامبر سال 2015 (22 آبان 1394) که به کشته شدن 130 نفر منجر شد، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. این نخستین بار بعد از شورش‌های سال 2005 در فرانسه بود که در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌شد.

حملات داعش که با استفاده از اسلحه و کمربندهای انفجاری، همزمان یک سالن کنسرت و یک رستوران و کافه را هدف گرفت مرگبارترین رویداد در فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم و همچنین خون‌بارترین حادثه در اتحادیه اروپا در دهه اخیر محسوب می‌شود.

پس از حملات پاریس، وضعیت فوق‌العاده در فرانسه تا کنون همواره تمدید شده است. علی‌رغم این، نیروهای ویژه پلیس فرانسه در پیشگیری از یک حمله تروریستی دیگر که روز 14 جولای سال 2016(23 تیر 1395) در شهر «نیس» به وقوع پیوست، ناکام ماندند. در این حادثه 86 نفر کشته و نزدیک به 150 نفر زخمی شدند.

ارسال نظر: