واکنش معاون سابق وزیر کار به آمارسازی دولت یازدهم درباره ایجاد شغل در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

ایجاد یک میلیون شغل در سه ماه غیرممکن است/ مشاوران روحانی بگویند چگونه آمارها را تهیه می‌کنند؟

کدخبر: 2102697

معاون وزیر سابق کار گفت: این گونه اضافه شدن به آمار تعداد شاغلان غیر ممکن است، زیرا در سه ماه نمی‌توان یه یکباره یک میلیون به آمار شاغلان اضافه کرد.

علی اکبر لبافی معاون سابق وزیر کار در گفتگو با « نسیم آنلاین » در واکنش به اضافه شدن یک میلیون نفر به آمار شاغلان فصل بهار اظهار کرد: این گونه اضافه شدن به آمارِ تعداد شاغلان غیر ممکن است، زیرا در سه ماه نمی‌توان یه یکباره یک میلیون به آمار شاغلان اضافه کرد.

وی افزود: همانطور که دولتمردان بارها اعلام کرده اند برای ایجاد هر شغل مقدار مشخصی سرمایه گذاری لازم است، بنابراین اگر قرار باشد به یکباره یک میلیون شغل در اقتصاد کشور ایجاد شود باید سرمایه بسیار کلانی در اقتصاد کشور وارد شده باشد که با توجه به شرایط رکودی فعلی بسیار بعید است.

معاون وزیر سابق کار با اشاره به رشد نرخ بیکاری در فصل بهار نسبت به فصل زمستان با مطرح کردن سوالی در این زمینه گفت: چگونه ممکن است، نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل زمستان 0.1 درصد افزایش پیدا کند، اما یک میلیون به تعداد شاغلان اضافه شود؟ این دو مسئله با یکدیگر تناقص جدی دارند.

معاون وزیر سابق کار خاطرنشان کرد: بهتر است مرکز آمار در خصوص اضافه شدن یک باره یک میلیون نفر به تعداد شاغلان و همزمانی آن با افزایش نرخ بیکاری توضیح دقیقی را ارائه کند تا شبهات برطرف شود.

لبافی در خصوص آمار 700 هزار شغل ایجاد شده در فصل بهار که رئیس جمهور در اجلاس قوه قضاییه مطرح کرد هم گفت: این آمار هم غیر ممکن است و شاید تنها بتوان ایجاد 700 هزار شغل برای کل سال را پذیرفت نه یک فصل را. بنابراین باید دید مشاوران آقای رئیس جمهور این آمار را چگونه تهیه کرده‌اند.

گفتنی است دیروز مرکز آمار در گزارشی از وضعیت ایجاد شغل در فصل بهار اعلام کرد که تعداد شاغلان 23 میلیون و 300 هزار نفر است در حالی که در فصل بهار این آمار را 22 میلیون 300 هزار نفر اعلام کرده بود. بنابراین بنابرادعای عجیب مرکز آمار تنها در فصل بهار یک میلیون نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شده است.

ارسال نظر: