بیانیه کشورهای تحریم‌کننده درباره تحویل پاسخ قطر

کدخبر: 2102709

چهار کشور عربی، که قطر را به اتهام حمایت از تروریسم تحریم سیاسی و اقتصای کرده‌اند، بیانیه مشترکی درخصوص پاسخ قطر به فهرست شروط‌شان صادر و اعلام کردند در وقت مناسب به آن پاسخ خواهند داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز» نوشت: عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، بامداد امروز- چهارشنبه- بیانیه مشترکی درباره تحویل پاسخ قطر به درخواست‌های عربی، صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «این چهار کشور پاسخ قطر را از طریق کویت و قبل از پایان مهلت اضافی، که به درخواست شیخ صباج الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت داده شد، تحویل گرفتند و در وقت مناسب به آن پاسخ داده خواهد شد.»

«شیخ محمد عبدالله المبارک» وزیر مشاور در امور هیات دولت کویت با «عادل الجبیر» دیدار کرده و به او پاسخ قطر را به درخواست‌های 4 کشور عربی تحویل داده بود.

همچنین قرار است وزرای خارجه چهار کشور عربی که دوحه را به اتهام حمایت از تررویسم و افراط‌گرایی تحریم اقتصادی و سیاسی کرده‌اند، امروز در قاهره بر سر آینده روابط با قطر، دیدار کنند.

عربستان همراه با سه کشور امارات، بحرین و مصر از ماه گذشته روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع و این کشور را متهم کرده‌اند که از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌کند.

این کشورها خواستار بسته شدن شبکه تلویزیونی الجزیره، اخراج نیروهای ترکیه از خاک این کشور و کاهش سطح رابطه با ایران هستند.

ارسال نظر: