حبیبی کسبی:

۱۳۰۰ اثر به مهرواره شعر جوان سوره راه یافت/ به دنبال ضبط آلبوم موسیقایی ترانه‌های برگزیده هستیم

کدخبر: 2102755

دبیر علمی پانزدهمین مهرواره شعر جوان سوره از ارسال حدود ۱۳۰۰ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: داوری مرحله نخست آثار آغاز شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود حبیبی‌کسبی دبیر علمی پانزدهمین مهرواره شعر جوان سوره با بیان این که مهلت ارسال آثار به این جشنواره به اتمام رسیده است، اظهار کرد: آثار رسیده جمع بندی شده‌اند و داوری مرحله اول شروع شده است و حدود یک هفته طول می کشد. داوری مرحله دوم هم در ادامه برگزار می شود .

وی افزود: حدود 1300 اثر در بخش شعر به جشنواره رسیده است. حدود 600 اثر در بخش شعر کلاسیک است و حدود 400 اثر در بخش شعر نو و حدود 300 اثر در بخش ترانه بوده است.

حبیبی‌کسبی همچنین گفت: در دوره‌های گذشته جشنواره، بخش ترانه مطرح نبود و قریب چند سال است که بخش ترانه از شعر کلاسیک جدا شده است. به این دلیل که در شرایط فرهنگی و هنری امروز ادبیات آهنگین کار کرد ویژه ایی دارد و توانسته قابلیت های رسانه ای را به شعر بازگرداند. مهرواره شعر جوان سوره نیز نگاه ویژه ایی به بخش ترانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم آثار برگزیده بخش ترانه در قالب یک آلبوم موسیقایی در اختتامیه این مراسم منتشر شود.

حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره را مرداد ماه 1396 در استان تهران با اهداف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزشهای اسلامی و معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب برگزار می‌کند.

ارسال نظر: