چیت‌چیان در جمع خبرنگاران:

در خوزستان هیچ گاه نوبت‌بندی آب نداشتیم/ نیازمندیم مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

کدخبر: 2102762

وزیر نیرو گفت: ما نیازمند هستیم تا مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند،‌ اما در حال حاضر مشکل خاصی نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مصوبه 9 فروردین خوزستان برای رفع مشکل کم آبی نبود، در اصل برای حل مشکل ریزگردها بود، اما تصمیماتی هم در ارتباط با حوزه‌های آب و برق گرفته شد که آن بخش از مواردی که به کشت 550 هزار هکتار یعنی توسعه آبیاری مربوط می‌شد، کارهایش را وزارت نیرو انجام می داد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در سطح وسیعی کار احداث شبکه‌های آب رسانی را انجام می‌دهد، افزود: در بخش برق هم قرار بود اقداماتی صورتی بگیرد که بخش زیادی از آن‌ها انجام شده و بخش دیگری با تامین منابع انجام خواهد شد. منظور این است که همه کارها در روال خود انجام می‌شود اما هر کدام زمانبندی خودش را دارد و طبق زمانبندی ها انجام خواهد شد.

وزیر نیرو درباره نحوه مدیریت مصرف برق و بحران کمبود آب در زمان گرمای تابستان یادآورشد: در بعضی از رسانه‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی اطلاعات غلطی درباره موضوع کمبود برق و آب دیده می‌شود، واقعیت این است که ما در خوزستان هیچ گاه نوبت بندی آب نداشتیم. هیچگاه قطعی برق بالاتر از 2 ساعت نداشتیم، اما متاسفانه اطلاعات نادرستی در این زمینه به مردم داده می‌شود که باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت آب و برق با شرایط بسیار خوب خدمات مدنظر را به مردم ارائه می‌دهد. واقعیت این است که ما با دو مساله مواجه شده‌ایم یکی گرمای بیش از حد که در راستای آن مصارف مردم افزایش پیدا می‌کند و دوم افزایش مصرف برق که فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.

چیت‌چیان با بیان اینکه درخواست ما از مردم این است که در یک ماه آینده صنعت نیرو را حمایت کرده و مقدار مصرف خود را کنترل کنند، ادامه داد: اگر ما بین 5 تا 10 درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم مطمئنا در هیچ منطقه‌ای از کشور شاهد قطعی یا نوبت بندی آب و برق نخواهیم بود.

وی یادآور شد: البته ممکن است حوادثی پیش بیاید،‌ ممکن است در یک گرمای فوق‌العاده پست برقی بسوزد و یک یا دو ساعت برق قطع شود. این حوادث همیشه در شبکه‌ها وجود دارد،‌ اما قطع به دلیل کمبود تا الان پیش نیامده است. امیدواریم بعد از این هم پیش نیاید.

وزیر نیرو گفت: ما نیازمند هستیم تا مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند،‌ اما در حال حاضر مشکل خاصی نیست.

ارسال نظر: