رئیس اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران خبر داد

افزایش ۶ درصدی طلاق در تهران در سال گذشته

کدخبر: 2102763

مدیرکل سازمان ثبت اسناد از افزایش شش درصدی طلاق در استان تهران در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: صادق سعادتیان رئیس اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه با ارائه گزارش عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران اظهار داشت: از آنجایی که بیشترین خدمات را در اداره ثبت در میان ارگان های خدماتی داریم در سال ٩٥، بیش از ٨٠١ هزار فقره در تهران سند مالکیت صادر کردیم.

وی افزود: با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند ثبت، تمام این اسناد الکترونیکی صادر شده است در حالی که پیش از این اسناد به صورت دستی صادر میشد که مشکلات فراوانی را به همراه داشت.

سعادتیان گفت: نسبت به سال ٩٤ در سال 95 به میزان ١٧ درصد افزایش عملکرد داشته ایم.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران گفت: برای پلاک هایی که در فرآیند ثبتی ایراد و اشکالی دارد از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می کنیم که در این راستا بیش از یک میلیون پیامک ارسال کرده ایم.

وی تصریح کرد: ما در٤ ماهه سال ٩٥، حدود ١٨٨ هزار و ٧٨٦ فقره استعلام ارسال کردیم در حالی که در ٤ ماهه سال ٩٦ این تعداد به ٢١٤ هزار فقره رسیده است.

سعادتیان گفت: بالای ٦٠ درصد استعلامات در دو روز کاری انجام شده است و امسال قرار بر این است بالای ٧٠ درصد استعلامات دو روزه انجام شود.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران افزود: ١٤٣ هزار و ٧٦٠ فقره درخواست به اداره ثبت استان تهران رسیده که حدود ١١٢ هزار فقره در ادارات ثبت تهران تعیین و تکلیف شده است.

وی گفت: حدود ٣ میلیون پرونده ثبتی در استان تهران داریم.

سعادتیان در خصوص آمار معوقات بانکی گفت: در سال 95 در تهران ٢٢ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی وصول و به حساب مربوطه واریز شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران ادامه داد: این آمار نسبت به سال ٩٤ به میزان ٢٨ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سه ماهه سال ٩٦، بیش از ٤٤ میلیارد وصول معوقات بانکی داشته ایم.

سعادتیان اضافه کرد: تعداد بازرسی های انجام شده از دفاتر استاد رسمی در سه ماه اول سال ٩٦ برابر با ١٢٧٢ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٤ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص تعداد سردفتران معرفی شده به دادگاه انتظامی گفت: در سه ماهه اول سال ٩٦ تنها ١٥ نفر به دادگاه معرفی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٦١ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران یکی دیگر از برنامه های سازمان ثبت که می تواند ثبت را به الکترونیکی شدن کامل برساند را تهیه آرشیو الکترونیکی بایگانی ها قلمداد کرد و گفت: این امر از سه سال گذشته آغاز شده است به طوری که حدود 114 میلیون برگ تا امروز اسکن و حدود سه میلیون پرونده ثبتی بایگانی الکترونیکی شده است.

سعادتیان اظهار کرد: با روش سنتی در هر درخواست، ارباب رجوع ها باید حداقل سه مرتبه به ادارات ثبت، مراجعه حضوری می‌داشتند اما امروز درخواست ها از طریق سامانه الکترونیک به ثبت ارسال می شود و به محض رسیدن به جهت تکریم ارباب رجوع از حضور آنها در واحد های ثبتی پیشگیری می کنیم و به متقاضی به محض دریافت پاکت سند مالکیت، پیامک ارسال می شود مبنی براینکه درخواست شما به اداره ثبت وصول شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار ازدواج و طلاق نیز گفت: در سال ٩٤ به میزان ٨٦٠ هزار مورد ازدواج به ثبت رسید که این رقم در سال ٩٥ به ٨٩٠ هزار مورد رسید و یک درصد رشد داشت.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران افزود: در بحث طلاق هم در سال ٩٤ به میزان ٣٤ هزار و ٣١٠ مورد طلاق به ثبت رسید که در سال ٩٥ این آمار به ٣٦ هزار و ٧٠٠ مورد رسید و ٦ درصد افزایش داشت.

سعادتیان گفت: در بحث کاداستر ٨ هزار و ٣٣ هکتار از اراضی در سامانه کاداستر جانمایی شده است. همچنین ٩٢٥ هزار و ٣٨١ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کاداستر ثبت شده و ٨٤٢ هزار و ٤٨٥ هکتار را پلاک کوبی کرده ایم.

ارسال نظر: