اطلاعیه توانیر خطاب به مردم:

مصرف برق در روزهای اخیر رشد بی‌سابقه داشت/ چند راهکار ساده برای کنترل مصرف

کدخبر: 2102792

به‌دنبال افزایش بی‌سابقه مصرف برق در کشور و گذشتن رقم پیک مصرف از مرز ۵۵ هزارمگاوات برای نخستین بار در صنعت برق کشور شرکت توانیر اطلاعیه‌ای را خطاب به مردم و مشترکان برق در سراسر کشور صادر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از توانیر، در اطلاعیه توانیر آمده است:"با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در همه بخش‌های کشور، طی روزهای اخیر شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف برق در کشور شدیم، به‌نحوی که طی روز جاری (چهارشنبه 14 تیرماه 96) رکورد بی‌سابقه 55 هزار و 400 مگاوات که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد را نشان می‌دهد به ثبت رسید. در چنین شرایطی برای جلوگیری از بروز خاموشی، بخصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

بدینوسیله از عموم هموطنان و مشترکین گرامی در تمامی بخش‌ها تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23) کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری نمایند.

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

· در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود.

· دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد است.

· هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

· خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

ارسال نظر: