مصرف انرژی کشور؛ چندین برابر تولید / هزینه تولید هر هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی ۴۰ هزار میلیارد ریال است

کدخبر: 2102836

هوشنگ فلاحتیان افزود:با توجه به اینکه پیک بار مصرف برق در کشور ۵۳ هزار مگاوات است این افزایش بسیار نامطلوب است و باید از این ظرفیت ملی به درستی استفاده کرد.

به گزارش نسیم آنلاین ، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه از زمان آغاز کار دولت یازدهم افزون بر هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است گفت: ظرفیت نیروگاه های کشور در ابتدای دولت یازدهم 69 هزار مگاوات بوده است که این رقم به 80 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

هوشنگ فلاحتیان، هزینه تولید هر هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی را 40 هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرفیت نیروگاه‌های خوزستان از 12 هزار مگاوات به بیش از 18 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت و این افزایش از نیروگاه ماهشهر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در جهان توربین‌های کلاس ای (E) را افزایش راندمان دادیم که کار علمی و بسیار سنگینی در صنعت برق کشور است.

معاون وزیر نیرو در ادامه خوزستان را دومین استان کشور در مصرف انرژی معرفی کرد و گفت: به جد پیگیر امور در خوزستان هستیم زیرا این استان ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه اشتغال و پیشرفت دارد که باید نگرش‌ها در مورد این استان تغییر و از نعمت‌های استان برای ایجاد اشتغال و توسعه استفاده کرد.

وی افزود: در استان خوزستان بستر و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است و مسئولان باید زمینه را برای سرمایه گذری فراهم کنند زیرا این امکانات و زیرساخت‌ها در کمتر استانی وجود دارد.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه باید به افراد سرمایه گذار انگیزه داد تا بتوانند براحتی تولید و اشتغالزایی کنند گفت:امروز برای اندیمشک با آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی گامی مهم برداشته شد چرا که مردم این شهرستان شایسته ارائه خدمات بیشتر هستند.

وی گفت:خوزستان نیازمند توجه بیشتر در همه عرصه هاست زیرا ریزگردها ،گرما و دیگر مشکلات گاهی خلق مردم را تنگ می کند و ما باید صادقانه برای این مردم خدمت کنیم.

معاون وزیر نیرو، خوزستان را شایسته خدمت بیشتر و توسعه دانست و گفت: وقتی انرژی برق اینجا تولید می‌شود، می تواند زمینه ایجاد صدها شغل را فراهم کند.

فلاحتیان در ادامه به تشریح ویژگی های دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک پرداخت و گفت، تلاش می شود قبل از تابستان 98 و انتهای سال 97 این نیروگاه وارد مدار شود.

وی اظهار کرد، در حالیکه نیروگاه‌های کشور راندمان 50 درصد دارند ،نیروگاه اندیمشک با راندمان 58 درصد طراحی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در سه ماهه نخست امسال مصرف انرژی در کشور نسبت به زمان مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.

فلاحتیان افزود:با توجه به اینکه پیک بار مصرف برق در کشور 53 هزار مگاوات است این افزایش بسیار نامطلوب است و باید از این ظرفیت ملی به درستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور بالاست گفت: مصرف انرژی در کشور چندین برابر تولید است.

فلاحتیان اوج بار مصرف برق در کشور در سال 95 را 52 هزار و 670 مگاوات دانست و گفت: امسال مصرف انرژی از مرز 53 هزار مگاوات نیز گذشته است لذا در تلاش هستیم همه نیروگاه های برقابی را وارد مدار کرده و تولید 9 هزار و 500 مگاوات را تا ساعتی دیگر امتحان کنیم.

ارسال نظر: