ترامپ: باید جلوی پیشرفت برنامه‌های مخرب ایران در منطقه را بگیریم

کدخبر: 2102837

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای لهستانی خود بار دیگر ایران را به انتخابات مخرب در منطقه متهم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای لهستانی خود در «ورشو» درباره موضوعات مختلف از جمله سوریه، کره شمالی و ایران اظهارنظر کرد.

وی درباره کره شمالی گفت: «شرم‌آور است که آنها دارند اینطوری رفتار می‌کنند. آنها در حال رفتار به صورتی بسیار بسیار خطرناک هستند و بایستی اقدامی در این مورد صورت داده شود.»

ترامپ در واکنش به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا در حال بررسی گزینه اقدام نظامی است، بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت آمریکا در حال بررسی «اقدامات بسیار سختی» است. وی گفت: «تا آنجا که به کره شمالی مربوط می‌شود باید ببینم چه اتفاقی پیش می‌آید.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «من گزینه‌های بسیار سختی دارم که درباره آن فکر می‌کنیم. این به معنی آن است که آن اقدامات را انجام خواهیم داد. خط قرمز ترسیم نمی‌کنم.»

ترامپ در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به موضوع مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پرداخت و پیش‌بینی کرد که شهرهای «رقه» در سوریه و «موصل» در عراق به زودی از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که حل بحران سوریه به راه حل سیاسی نیاز دارد. وی در توضیح درباره چنین راه حلی، به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و گفت: «راه حلی که جلوی پیشرفت برنامه‌های مخرب ایران را بگیرد و مانع بازگشت سازمان‌های تروریستی شود.»

ترامپ همچنین برای اولین بار موضوع دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا که به پیروزی خودش منجر شد را تأیید کرد و گفت: «روسیه ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و سایر کشورها دخالت کرده باشد.»

ارسال نظر: