گرد و غبار در برخی مناطق کشور

کدخبر: 2102839

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش سرعت باد و احتمال گرد و غبار در برخی مناطق کشور از کاهش دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی امروز و فردا(۱۵ و۱۶ تیر) در مناطقی از شمال غرب و به تدریج سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه (۱۶ تیر) در سواحل دریای خزر به‌تدریج دمای هوا کاهش نسبی می‌یابد و دریای خزر مواج می‌شود، گفت: طی امروز و فردا با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: با تقویت جریانات جنوبی و انتقال رطوبت در جنوب سیستان و بلوچستان پنجشنبه و جمعه افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه مناطق شرقی دریای عمان طی امروز و فردا مواج پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز جمعه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز شنبه کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در زمینه وضعیت هوای شهر اهواز طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان اهواز روز جمعه و شنبه صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: طی دو روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۱۴ و بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد در روز جمعه و کمینه دمای ۱۲ و بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر کشور و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ و کمینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد در روز جمعه و بیشینه دمای ۴۹ و کمینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر خواهد بود.

ارسال نظر: