اردوی آموزشی سازمان سینمایی حوزه هنری در زیباکنار برگزار شد

کدخبر: 2102939

اردوی آموزشی سازمان سینمایی حوزه هنری که از دهم تیر ماه در «زیبا کنار» آغاز شده بود با برپایی چندین کارگاه توسط کامبوزیا پرتوی، محمد آلادپوش و شاهین باباپور به کار خود پایان داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اردوی آموزشی سازمان سینمایی حوزه هنری که از دهم تیر ماه در «زیبا کنار» آغاز شده بود با برپایی چندین کارگاه توسط کامبوزیا پرتوی، محمد آلادپوش و شاهین باباپور به کار خود پایان داد.

جعفر حسنی با اعلام این مطلب افزود: این اردو به همت "واحد توسعه فعالیت‌های استانی سازمان سینمایی حوزه هنری" از تاریخ دهم تیر در زیبا کنار آغاز شده و تا پانزدهم همین ماه ادامه یافته است .

وی با بیان اینکه اردوی زیباکنار به قصد پرورش استعدادها و مهارت افزایی فیلمسازان جوان و هنرمندانی از استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل برگزار شده و برنامه ای در ادامه سلسله نشست های سازمان سینمایی حوزه هنری در استانهای مذکور است. اضافه کرد: در زمستان گذشته سازمان سینمایی حوزه هنری با همکاری حوزه های هنری در سه استان مورد اشاره طی سه هفته نشست هایی با حضور فیلمسازان منتخب در این استان ها برگزار کرد. سرپرست کارگاه های مذکور مهرداد غفارزاده بود که مسئولیت اردوی زیبا کنار را نیز برعهده دارد.

مدیر واحد توسعه فعالیت های استانی سازمان سینمایی حوزه هنری"با بیان اینکه«نمایش و نقد و تحلیل آثار فیلمسازان، بحث و بررسی در خصوص بهترین ایده های فیلمسازان استان ها و جلسات مشاوره برای اصلاح و پرورش این ایده ها از برنامه های شاخص در نشست های قبلی بود. خاطر نشان ساخت: در پایان از هر استان تعدادی از فیلمسازان برای حضور در اردوی حاضر در زیباکنار انتخاب و به این اردو دعوت شدند تا فرصت بیشتری برای کار روی ایده ها، طرح ها و فیلمنامه های آنان و نیز هماهنگی بیشتر این تیم به دست آید. تیمی که قرار است انشاا.. مشترکا در تولید یک پروژه سینمایی با مشخصه های اثر بومی و منطقه ای حضور داشته باشند .

به گفته وی، به منظور استفاده ی بیشتر اعضای این اردو از تجربیات فیلمسازان حرفه ای، سه استاد مهمان به این اردو دعوت شده اند و کامبوزیا پرتوی کارگاه هایی با موضوع فیلمنامه نویسی و کارگردانی را برگزار کرده و ضمن صحبت در خصوص فیلمنامه نویسی و کارگردانی تجربه های ارزشمند خود از حضور در سینمای حرفه ای را با فیلمسازان این اردو در میان گذاشته است. همچنین، شاهین باباپور نیز کارگاهی با موضوع تدوین در سینما، تدوین عامه پسند و تدوین دیجیتالی برگزار نموده که به شدت مورد استقبال حاضرین قرار گرفته است. کارگاه فیلمبرداری در سینما نیز برعهده محمد آلادپوش بود که فرصت خوبی به فیلمسازان جوان این اردو داده تا با ویژگی های تولید حرفه ای در سینما و رابطه ی کارگردان و فیلمبردار حرفه ای آشنا شوند .

حسنی اضافه کرد: گردش در سطح شهر و تالاب انزلی، نشست های شبانه و نقد و بررسی آثار فیلمسازان اردو در این نشست ها با حضور مهرداد غفارزاده و کار روی فیلمنامه های انتخاب شده از دیگر برنامه های این اردو بوده است .

به گفته وی؛ حسن قهرمانی، توحید توانای رشید، حسین پورستار، رضا جمالی، عبداله شکری پشکو،کریم عظیمی، مهدی حیدری، علی مردمی ،محمدتقی فکوری نیا، امیر اطمینان از جمله فیلمسازان جوان حاضر در این دوره آموزشی بوده اند.

ارسال نظر: