جشنواره سینمایی شبکه چهار با فیلم‌های علمی و تخیلی

کدخبر: 2102946

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار این هفته فیلم‌های سینمایی در ژانر علمی و تخیلی را تقدیم علاقه مندان سینما می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جشنواره تابستانی فیلم‌های سینمایی شبکه چهار که از دهم تیر ماه آغاز شد و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد هر روز ساعت 10:30 یک اثر سینمایی را روانه آنتن پخش می کند. فیلم هایی که مخاطبان در این هفته از 18 تا 22 تیر شاهد آن خواهند بود به شرح ذیل است:

فیلم سینمایی «ماه» به کارگردانی دانکن جونز محصول 2009 انگلستان است.این فیلم یکشنبه 18 تیر به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.در داستان «ماه » با نقش آفرینی سم راکول و کوین اسپیسی آمده است: سم مردی فضانورد در یک پایگاه فضایی در ماه مشغول کار است. انسان به این توانایی رسیده است که از انرژی ذخیره شده در سنگ های ماه برای هفتاد درصد از جمعیت کره زمین انرژی تولید کنند. تمام کارها توسط ماشین های غول پیکر و خودکار انجام می‌شود. سم به همراه یک ربات به تنهایی در این پایگاه زندگی می کند و کنترل و تعمییرات با انها است. سم قرار است به زودی به زمین بازگردد تا آنکه در خواب و بیداری تصاویری را می بیند که ...

فیلم سینمایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون دوشنبه 19 تیر از شبکه چهار سیما پخش میشود. این فیلم علمی تخیلی با بازی اد هریس، جورج کلونی و سندرا بلوک در سال 2013 ساخته شده و محصول امریکاست .

راین استون و مت کُوالسکی در ایستگاه فضایی در حال تعمیر یک تلسکوپ و در حال پیاده روی فضایی هستند که در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن ها در فضا می شود. تمام تجهیزات از بین رفته است و تمام همکاران آنها مرده اند. آنها باید خود را به یک سفینه سالم برسانند تا یک محفظه پرواز اضطراری خود را به سطح زمین برسانند .

مریخی» عنوان فیلم سینمایی دیگری است که سه شنبه 20 تیر پخش میشود. «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات محصول 2015 امریکا در ژانر علمی ، تخیلی است. این فیلم نامزد 7 جایزه اسکار،برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه های ویژه و نامزد دریافت 116جایزه دیگر شده است. در فیلم «مریخی» که فیلمنامه‌اش را درو گودارد با اقتباس از رمانی به قلم اندی وایر نوشته است، مت دیمون نقش فضانوردی را دارد که در مأموریتی در مریخ به علت وقوع توفانی شدید ناپدید می‌شود و روی زمین همه تصور می‌کنند که او مرده است. با این حال، چنانکه در تریلر فیلم مشاهده می‌شود، او راهی برای زنده ماندن در شرایط دشوار و غیرممکن پیدا می‌کند و موفق می‌شود به زمین سیگنال‌هایی بفرستد .

در فیلم « مریخی» همچنین جف دنیلز در نقش مدیر سازمان فضایی ناسا حضور پیدا کرده است. جسیکا چاستین، کیت مارا، کریستن ویگ، شان بین، چیوتل اجیوفورث و مایکل پنیا از دیگر بازیگران این فیلم علمی-تخیلی هستند .

فیلم سینمایی «آتش در آسمان» ساخته روبرت لیبرمن چهارشنبه 21 تیرماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.این فیلم با نقش آفرینی رابرت پاتریک،کریگ شفر،پیتر برگ،هنری توماس، برادلی گرگ، نوبل ویلینگهام و جیمز گارنر محصول 1993 آمریکا است. در داستان فیلم آمده است:دوست مرد چوب بری که در باره بشقاب پرنده ای تحقیق می کرد، ناپدید می شود، او مظنون به قتل می گردد ... « فراموشی» عنوان آخرین فیلم سینمایی است که این هفته در قالب جشنواره فیلم های سینمایی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.این فیلم به کارگردانیجوزف کوسینیسکی محصول 2013 آمریکتا است .

داستان این فیلم از این قرار است که: سال 2077، زمین به یک زباله دانی متروک و بایر تبدیل شده است. این امر نتیجه نبردی میان انسان ها و موجودات فضایی است که 60 سال قبل رخ داده است. بشریت جنگ را برده اما زمین را از دست داده است. شخصی با بیگانگان و موجودات فضایی مبارزه می کند، اما بعد از مدتی متوجه می شود ...

تام کروز و مورگان فریمن در این فیلم با ژانری علمی، تخیلی و اکشن نقش آفرینی کرده اند .

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما تهیه و آماده پخش می شود و در ایام تابستان شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت 1:30 بامداد بازپخش می شود .

ارسال نظر: